Byggahus.se
Jerry med familj håller på att göra ett taklyft i lösvirke; de bygger till på höjden. I den här filmen berättar Jerry hur arbetet går till och hur de sparar pengar genom att bygga själva.

Du kan läsa artikeln här: Taklyft: Jerry bygger till på höjden

• Gilla
Flipbed och 2 till
  • Laddar…
Ser ut att bli ett väldigt fint hus!
Bra kämpat, håll i hela vägen in i mål nu! :strong:

• Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Jerry med familj håller på att göra ett taklyft i lösvirke; de bygger till på höjden. I den här filmen berättar Jerry hur arbetet går till och hur de sparar pengar genom att bygga själva.

Jättefint sätt att bygga ut och förädla huset

• Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:

Det gjorde dom bra. Så snyggt det blev. Starkt av dom som har 4 barn att göra så mycket själva också

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt, bra jobbat!

• Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
N
Pastisch

• Gilla
  • Ledsen
splinter och 1 till
  • Laddar…
Roligt att se fler som bygger ut på höjden. Jag körde mitt 2016 till 2018. Så mycke bra yta man får.

• Tvåvåningshus med träbeklädnad på övre våningen i vinterlandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ByggPajken och 8 till
  • Laddar…
Så fint det blev. Passar dessutom perfekt in i kulturmiljön runt huset. Trevlig dialekt också.

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Flera liknande hus i mitt område har fått taklyft, vissa mer lyckade en andra. Detta hus tycker jag blev lyckat, om man vill uppnå lite äldre stil.

Det jag kan tycka är synd är att fönstren "avslöjar" ganska direkt att det är nybyggt. Både de totala dimensionerna (dvs att fönstren på ett gammalt hus sannolikt varit totalt sett större) och att nya fönster är mer "livlösa" och har mindre glasyta och bredare bågar än gamla. Dock så vet jag att jag är en sådan som tittar mycket på fönster... Så många tänker nog inte alls på detta... Men med det sagt så får jag ändå säga att helheten blev mycket bra.

• Gilla
Mats: Gårdsägare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.