Saxlyft är mycket bra att ha, inte bara till att lyfta bilar, det går att hitta många användningsområden. Den får gärna vara nedfälld i golvet för att inte ta någon plats i nedfällt läge.
I kombination med travers så ökar möjligheterna ytterligare.
Nu är den aldeles nyinstallerad och jag har inte ens hunnit lyfta en bil på den. Den ska bultas fast innan jag kan lyfta med last.
Men jag ser så många fördelar med saxlyft och att ha den nedsänkt att det lätt överväger nackdelarna. Helt fritt golv för allt när den är nere. Man kan lyfta skotern som i inlägget ovan eller ställa den helt på ena plattan så att man slipper stå som en banan när man ska meka nåt. Lägga en skiva och ha som extra bord. möjligheterna är oändliga.
Idag är den så här. Som sagt justering av nivå mot golv och bultning kvar.
Snyggt, är ju smidigt som tusan att ha lyften nedsänkt.
Jag har som sagt gått och funderat ett tag, och tyvärr kommer min, om och när jag skaffar en, få ligga ovan mark. Har tyvärr inte möjlighet att sänka ned den, skulle innebära ett rejält ingrepp i nuvarande golv och känner inte att det är "värt" det.
Har dock inga problem att guppa över med bilen (är ju veteranbilar som i dagens mått mätt har suvhöjd).
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop.
Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget.
Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt.
Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.