112 123 läst · 371 svar
112k läst
371 svar
www.billigtminireningsverk.se, erfarenheter?
Hej, jag hittade denna väldigt intressante diskussion om precis det reningsverk jag tittar på da Miljöförvaltningen i Hässleholm inte kunde godkänna mitt avlopp i stugan 
Kanske jag är lite långsom, men betyder beslutet från boverket att detta reningsverket borde bli godkännt nu eller? Minireningsverk är typ det enda alternativet då huset ligger mitt i skogen och jag inte vill ta ner stora gamlar ekar för att göra infiltration
Kanske jag är lite långsom, men betyder beslutet från boverket att detta reningsverket borde bli godkännt nu eller? Minireningsverk är typ det enda alternativet då huset ligger mitt i skogen och jag inte vill ta ner stora gamlar ekar för att göra infiltration
Det är godkänt. Se beslutetS StugLajf skrev:Hej, jag hittade denna väldigt intressante diskussion om precis det reningsverk jag tittar på da Miljöförvaltningen i Hässleholm inte kunde godkänna mitt avlopp i stugan
Jag kommer definitivt försöka att få detta verket godkännt, killen som säljer det är väldigt snäll och rak fram, det gillar jag. Ska bara hitta lite fler pengar innan jag beställer, hade sparat ihop till lite tak, men det blir ju inte av just nu 
Jag stör mig på att verket blir tre gånger så dyrt så fort det passerar gränsen. Tänk om vi kunde sammanställa de dokument som behövs för att få det godkänt och skaffa en leverantör i Europa som är villig att frakta hit verket. Då har vi en riktigt prisvärd lösning på detta skitproblem som våra kära myndigheter hittat på. Grannen vill köra på med en lösning som kostar 120 papp. Vansinne!