Byggahus.se
Står som sekretessmarkerat på Boverkets online-tjänst

• Haha
  • Arg
  • Wow
VetLiteOmMycket och 2 till
  • Laddar…
T Tootikii skrev:
Till nackdel för er med tanke kommande tömningskostnader. Kanske kan ni begära kompensation av kommunen för ökade kostnader i och med sluten tank?
Hej.
Nej jag tänker inte bråka om tömningskostnaden, den är inte värd att bråka om.

T ThJo1880 skrev:
Kolla även på minireningsverket Mälaren säljs av Godkända Avlopp. Renar till högsta nivå utan kemiska tillsatser. Efterpolering grusat dike/åkerdränering eller stenkista.
Vad kostar dessa?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vem var det som gjort denna okynnesanmälan och därmed försöker manipulera marknaden på konsumenternas bekostnad?
Man kan ju gissa...

• Gilla
maskus
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vad kostar dessa?
Hej. ca 80.000-90.000 beroende på modell

K karlmb skrev:
Vad kostar dessa?
Skärmdump av en prissättningslista från 2020 innehållande priser för minireningsverk och tillbehör med moms.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Hej, jag hittade denna väldigt intressante diskussion om precis det reningsverk jag tittar på da Miljöförvaltningen i Hässleholm inte kunde godkänna mitt avlopp i stugan :cry:

Kanske jag är lite långsom, men betyder beslutet från boverket att detta reningsverket borde bli godkännt nu eller? Minireningsverk är typ det enda alternativet då huset ligger mitt i skogen och jag inte vill ta ner stora gamlar ekar för att göra infiltration

S StugLajf skrev:
Hej, jag hittade denna väldigt intressante diskussion om precis det reningsverk jag tittar på da Miljöförvaltningen i Hässleholm inte kunde godkänna mitt avlopp i stugan :cry:

Kanske jag är lite långsom, men betyder beslutet från boverket att detta reningsverket borde bli godkännt nu eller? Minireningsverk är typ det enda alternativet då huset ligger mitt i skogen och jag inte vill ta ner stora gamlar ekar för att göra infiltration
Det är godkänt. Se beslutet

• Gilla
StugLajf
  • Laddar…
Var hittar man det beslutet?

Läs tråden! Så finner du svaret på din fråga!

• Beslut från Boverket med datum och diarienummer angående avskrivning av ett marknadskontrollärende för en produkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo jag har nog läst det mesta men du vet ju hur trådarna växer snabbt här. Någon frågar hur man skruvar i en glödlampa och 800 svar senare samma dag diskuteras hur man landar en jumbojet.

• Gilla
  • Haha
Eleven11 och 4 till
  • Laddar…
S StugLajf skrev:
Här: [länk]
Tackar!

• Gilla
StugLajf
  • Laddar…
Jag kommer definitivt försöka att få detta verket godkännt, killen som säljer det är väldigt snäll och rak fram, det gillar jag. Ska bara hitta lite fler pengar innan jag beställer, hade sparat ihop till lite tak, men det blir ju inte av just nu :)

Jag stör mig på att verket blir tre gånger så dyrt så fort det passerar gränsen. Tänk om vi kunde sammanställa de dokument som behövs för att få det godkänt och skaffa en leverantör i Europa som är villig att frakta hit verket. Då har vi en riktigt prisvärd lösning på detta skitproblem som våra kära myndigheter hittat på. Grannen vill köra på med en lösning som kostar 120 papp. Vansinne!

• Gilla
Fredde163 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.