17 110 läst · 297 svar
17k läst
297 svar
Varför är ROT och RUT negativt?
Nog inte helt bekymmersfritt men det går. En del människor gör så vet du. Jag har själv gjort det.P Putte 9497 skrev:
Just nu jobbar jag heltid inom kommun, samtidigt som jag har startat ett AB vid sidan om, som jag lägger ner ganska många timmar på i veckan. Ett AB som erbjuder RUT tjänster. Fått frågan om ”svarta pengar” två gånger, har då förklarat att det blir ju dyrare för kunden då de får betala priset innan Rut dras av.
ja just detta bolag ja, de är ganska precis ett år gammalt. Och de enda jag driver ensam. Har bokslut nu. Men är/varit delägare i flera andra bolag, Har varit helt egen totalt typ 8-9 år, något annat du känner att du behöver veta?P Putte 9497 skrev:
Min skostorlek kanske? 42.
färg på kalsongerna? För närvarande svarta
Verktygsmärke ? Dewalt
fråga på du, så ska jag försöka svara, ska just nu fakturera och ansöka om ROT
Instämmer helt med vad du skrivit och ännu ett system att manipuleraZ Zlade skrev:
Upp 05:00, på jobbet 06, jobb till 16:00, middag vid 17:00, umgås med familj till 19:00P Putte 9497 skrev:
19:30 föreläsning till cirka 22:30-23:30 sen sova. Mån-fre
Lör-sön cirka 4-5 timmar studier varje dag + fakturering. Övrig tid umgås med familj.
du verkar riktigt intresserad av mig, kul
Det mesta....här får de ett utdrag av de sista inläggen:M MPinje skrev:
(Det är väldigt bombsäkra inlägg från din sida Som vid närmare eftertanke för de flesta nog bara framstår som ogenomtänkt svammel). Det är dock roande så fortsätt gärna. Det är ju trots allt ”din” tråd.
Inlägg#187
”Hade rot försvunnit så hade nog större delen av hantverkare fortfarande haft jobb, men det hade knappast funnits tillräckligt för att ha en bunke anställda.”
Så hantverkarens anställda är inte hantverkare!?
Inlägg#193
”Detta betyder att skatteverket kan kolla upp om detta är rimligt beroende på företagets storlek. Får man sedan extra kontroll, vilket man får då och då.”
Exakt på vilket sätt innebär det du skriver i inlägget att fusk försvåras?!
Inlägg#215
”Det är lättare att tjäna pengar när man fuskar än när man följer alla regler.”
Öh fuskande företag brukar inte bli så lönsamma i längden. Det är liksom en allmän sanning att om du behöver fuska för att driva ett företag så blir du inte särskilt framgångsrik. Kortsiktigt kanske, långsiktigt aldrig.
Inlägg #207
Förfrågan om att få betala svart har nästintill försvunnit helt så där har du fel.
Samma inlägg:
”Priserna kommer inte att bli lägre eftersom ett företag fortfarande måste gå med plus, annars kan man lika bra lägga ner.”
Nja minskar efterfrågan så är folk (hantverkare) villiga att gå ner i lön. Särskilt om det står mellan lägre lön eller göra konkurs.
svarta pengar är ju mindre än efter Rut avdraget.JLyck skrev:
Nog inte helt bekymmersfritt men det går. En del människor gör så vet du. Jag har själv gjort det.
Just nu jobbar jag heltid inom kommun, samtidigt som jag har startat ett AB vid sidan om, som jag lägger ner ganska många timmar på i veckan. Ett AB som erbjuder RUT tjänster. Fått frågan om ”svarta pengar” två gånger, har då förklarat att det blir ju dyrare för kunden då de får betala priset innan Rut dras av.
verkligen, men då kan du inte påstå att du pluggar på heltid?buspojken skrev:
Upp 05:00, på jobbet 06, jobb till 16:00, middag vid 17:00, umgås med familj till 19:00
19:30 föreläsning till cirka 22:30-23:30 sen sova. Mån-fre
Lör-sön cirka 4-5 timmar studier varje dag + fakturering. Övrig tid umgås med familj.
du verkar riktigt intresserad av mig, kulför att få ihop de så behövs lite spott i nävarna, och förstående familj, borde ju vara enkelt för dig med, som hade högre IQ än de som studerar på högskola
vad pluggar du till?
Eller ta svarta pengarD Derbyboy skrev:Det mesta....här får de ett utdrag av de sista inläggen:
(Det är väldigt bombsäkra inlägg från din sida Som vid närmare eftertanke för de flesta nog bara framstår som ogenomtänkt svammel). Det är dock roande så fortsätt gärna. Det är ju trots allt ”din” tråd.
Inlägg#187
”Hade rot försvunnit så hade nog större delen av hantverkare fortfarande haft jobb, men det hade knappast funnits tillräckligt för att ha en bunke anställda.”
Så hantverkarens anställda är inte hantverkare!?
Inlägg#193
”Detta betyder att skatteverket kan kolla upp om detta är rimligt beroende på företagets storlek. Får man sedan extra kontroll, vilket man får då och då.”
Exakt på vilket sätt innebär det du skriver i inlägget att fusk försvåras?!
Inlägg#215
”Det är lättare att tjäna pengar när man fuskar än när man följer alla regler.”
Öh fuskande företag brukar inte bli så lönsamma i längden. Det är liksom en allmän sanning att om du behöver fuska för att driva ett företag så blir du inte särskilt framgångsrik. Kortsiktigt kanske, långsiktigt aldrig.
Inlägg #207
Förfrågan om att få betala svart har nästintill försvunnit helt så där har du fel.
Samma inlägg:
”Priserna kommer inte att bli lägre eftersom ett företag fortfarande måste gå med plus, annars kan man lika bra lägga ner.”
Nja minskar efterfrågan så är folk (hantverkare) villiga att gå ner i lön. Särskilt om det står mellan lägre lön eller göra konkurs.
I inlägg 249 jobbar du 7-16 heltid och pluggar kvällstid, då pluggar du inte heltid.