När man var yngre betydde "grunda" att man drack en massa sprit innan man gick ut på dans.
[bild]
Numera betyder "grunda" att man målar första lagret med färg, vilket jag gjorde med min vedlår idag.
Säger du det. Jag hade aldrig någon lekstuga som barn så jag har dålig koll på skillnaden mellan såna och andra små byggnationer. Får väl skynda mig att lägga in ved i den så det inte råder några tvivel ifall några lekande barn förirrar sig in på tomten
Hrmpf! Här är man stolt över att man lyckats skapa ett vettigt hantverk för första gången sen skärbrädan i träslöjden och så blir man till allmänt åtlöje
Hrmpf! Här är man stolt över att man lyckats skapa ett vettigt hantverk för första gången sen skärbrädan i träslöjden och så blir man till allmänt åtlöje
Välkommen till ByggaHus-forumet. Forumet för inbördes beundran och ständiga förolämpningar
Har du inte lärt dig att manlig kärlek yttrar sig genom förnedrande mobbning
(De vi inte gillar lägger vi till i ignorera listan)
Så det här är ett tecken på att du har massor av vänner här
Tänk på det innan du sätter dig i lekstugan och gråter
Ok igår inte idag. Men knackat loss 4 ventilhus som fastnat.
Vem kom på idén med mässingspackboxar i Ventilhus av annan metall med rör i gjutjärn?! Tur att packboxen gick att demontera i två delar och spola rent nog att börja fungera igen
Haha, förlåt att jag skrattar men hörde samma recension från kollegans dotter som varit med och målat om deras hus. Att det gungade i vardagsrummet efter målning från skylift.