Har tagit bort en platsbyggd garderob som ett långt hyllplan vilade på och ska ersätta med konsol (ja eller konsol på trä, plus list/stöd - sorry kan inte rätta termer utan se bild).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade tänkt göra likadant på motsatt sida men upptäckte idag att det på den kortsidan är fullt med el så vågar inte skruva där. Dock ingen el i väggen där den stora konsolen sitter.
Till frågan, kan jag limma fast "listen" med typ bara Tec7 (röd markering) plus sätta likadan list med skruv på bakre väggen? Håller det? Eller sätta trä+konsol (som på första bilden) på bakre vägg fast i hörnet (grön markering)?
Har tagit bort en platsbyggd garderob som ett långt hyllplan vilade på och ska ersätta med konsol (ja eller konsol på trä, plus list/stöd - sorry kan inte rätta termer utan se bild).
[bild]
Hade tänkt göra likadant på motsatt sida men upptäckte idag att det på den kortsidan är fullt med el så vågar inte skruva där. Dock ingen el i väggen där den stora konsolen sitter.
Till frågan, kan jag limma fast "listen" med typ bara Tec7 (röd markering) plus sätta likadan list med skruv på bakre väggen? Håller det? Eller sätta trä+konsol (som på första bilden) på bakre vägg fast i hörnet (grön markering)?
[bild]
Fattar ni?
Tec7 är grymt starkt så det bör inte vara några konstigheter. Jag hade dock valt att limma dit en konsol istället för en list för bästa bärighet ut i hela skuvan så den inte böjer sig på mitten om du förstår hur jag tänker.
Däremot hade jag valt att gå upp en storlek, eller två på dina konsoler du tänkt sätta mot trät. Du vill att konsolen skall nå så långt ut på hyllplanet som möjligt. Om du vill så kan du också passa på att ta bort trästödet som är under hyllplanet. Det fyller ingen funktion ändå.