Byggahus.se
Finns det inte böter för "obefogad signal" eller nåt liknande? Irriterande beteende hursomhelst.
Människor som låter obefogat är irriterande. Påfallande ofta sammanfaller det med "mina baaAAAAAAaaaarn"-människor.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lever i ett pollyförhållande Tanterna i gänget gillar både killar, tjejtransor, tjejer och sola nakna på min altan när dom kikar in. så tanterna tycker att det är lagom med åtta tanter och två killar. Mina grannar " skvaller tanterna" känner till mitt förhållande. Nu så här i corona tider börjar mina sambogrannar gå varandra på nerverna när man jobbar hemifrån med sina sambos. Brukar gå ut på en bensträckare och har lagt märke till att granntanterna brukar gå ut med sina hundar vid samma klockslag som jag går ut "vid 21,00 tiden". Grannar som inte har hundar brukar kolla in om jag har stora korgen med mig för då vet dom att jag ska ut och handla lite mat och hänger på mig. Efter att vi bytt några ord kommer samtalet in på hur det är att leva som polly och om det inte skulle vara trevligt med en lite snabbis ibland. Alla tanter använder ordet pryd när jag säger att deras män inte skulle uppskatta lite rajtan tajtan. Eftersom alla tanter anklagat mig för att vara pryd misstänker jag att tanterna delar med sig av sina fantasier. Retar mig på att kvinnor tror att det är fritt fram bara för att flera polysar bara kliver in i min trädgård och lägger sig nakna på mina solsängar. Är i och för sig sugen men som sagt jag tror inte att sambosarna inte skulle uppskatta äventyret. Är själv 182 cm lång och väger 68 kilos så inga fettvalkar här. Mina vänner klassar mig om guds gåva till Golden ladys.

• Gilla
Vildparti och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Dags för lite bilder, med andra ord!

Staffan

• Haha
em72 och 3 till
  • Laddar…
G
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
9-10 en lördagsmorgon är inte särskilt tidigt.......
Dammsugare 07:00 varje söndag. Antar det är liiiiiite tidigt?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
9-10 en lördagsmorgon är inte särskilt tidigt.......
Fel. Det är alltid för tidigt för att lyssna till andras gaggande och skvallrande:rofl:

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Sura grannar som inte hälsar.När man hälsar

• Gilla
Krokben och 4 till
  • Laddar…
Ibland har de en lampa som lyser in i vårt vardagsrum på nätterna...

Observera att jag inte tycker det här är jobbigt för fem öre utan det är mer ett kvitto på att jag har väldigt bra grannar. För knappt något oväsen och har aldrig varit till något problem. Har visserligen knappt pratat med folket så det kanske beror på det.

Sista lägenheten jag bodde i hade grannarna under en långt gången kol (gissar jag) så varenda morgon behövde de hosta upp lungorna för att kunna överleva en dag till. Det i sig är väl inget jätteproblem för mig, men problemet är att de gjorde det varenda jävla morgon klockan 07:00, ute på sin balkong som är direkt under vårt sovrum. Samtidigt som tanten halvskrek i telefonen, även det varenda morgon. Som ett sista ”fuck you” kedjerökte tanten även två-tre cigaretter där hon satt.
Att sova med öppet fönster inden lägenheten var alltså ett no-no.

Hennes karl var inte mycket bättre, när han skulle gå ut för att köpa cigaretter så tända han sin cigg utanför sin dörr i trappuppgången. Han väntade alltså inte ens tjugo sekunder tills han kom utomhus. Jävla tomtar bägge två.

En annan granne i samma trappuppgång var i alla fall ingen rökare men en dag när vi kom hem stod det två stora polisbilar utanför och i trappuppgången möttes vi av poliser med automatvapnen redo. Grannen hade tydligen gått runt och hotat folk med kniv.

• Wow
Marrebygg1 och 1 till
  • Laddar…
A
T Trunk skrev:
Ibland har de en lampa som lyser in i vårt vardagsrum på nätterna...

Observera att jag inte tycker det här är jobbigt för fem öre utan det är mer ett kvitto på att jag har väldigt bra grannar. För knappt något oväsen och har aldrig varit till något problem. Har visserligen knappt pratat med folket så det kanske beror på det.

Sista lägenheten jag bodde i hade grannarna under en långt gången kol (gissar jag) så varenda morgon behövde de hosta upp lungorna för att kunna överleva en dag till. Det i sig är väl inget jätteproblem för mig, men problemet är att de gjorde det varenda jävla morgon klockan 07:00, ute på sin balkong som är direkt under vårt sovrum. Samtidigt som tanten halvskrek i telefonen, även det varenda morgon. Som ett sista ”fuck you” kedjerökte tanten även två-tre cigaretter där hon satt.
Att sova med öppet fönster inden lägenheten var alltså ett no-no.

Hennes karl var inte mycket bättre, när han skulle gå ut för att köpa cigaretter så tända han sin cigg utanför sin dörr i trappuppgången. Han väntade alltså inte ens tjugo sekunder tills han kom utomhus. Jävla tomtar bägge två.

En annan granne i samma trappuppgång var i alla fall ingen rökare men en dag när vi kom hem stod det två stora polisbilar utanför och i trappuppgången möttes vi av poliser med automatvapnen redo. Grannen hade tydligen gått runt och hotat folk med kniv.
Hyresrätter detta? Låter så :p

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
danniee skrev:
Hyresrätter detta? Låter så :p
Jupp. Men jag tror snarare det berodde på den socioekonomiska situationen hos de boende i det området, det var inget "fint" område om vi säger så. Har aldrig haft problem under de ca 15 åren jag bott i andra hyresrätter. Men men, byter man stad utan möjlighet att köpa och en kort tid i bostadskön så fanns det inte så mycket val.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
T Trunk skrev:
Jupp. Men jag tror snarare det berodde på den socioekonomiska situationen hos de boende i det området, det var inget "fint" område om vi säger så. Har aldrig haft problem under de ca 15 åren jag bott i andra hyresrätter. Men men, byter man stad utan möjlighet att köpa och en kort tid i bostadskön så fanns det inte så mycket val.
Hyresrätter är nog mer "hit and miss" av förklarliga skäl. Det är t ex inte helt ovanligt att kommuner ordnar hyresrätter åt socialt missanpassade individer, så du kan verkligen få alla möjliga galningar som granne. Det är lite av ett lotteri. Brf:er är väl inte helt immuna mot drägg heller, men där har boende gemensamma ekonomiska intressen så att säga. Många hyresboende bryr sig tyvärr inte lika mycket heller då de inte ser det som en investering utan mer är av åsikten att de bara har rättigheter, men inga skyldigheter.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
I vårt förra bostadsområde, för övrigt mycket trevliga hyresrätter i två våningar med egna trädgårdar en mil utanför centralorten, var det under några år stor omsättning på hyresgäster, vilket ofta innebär lite sämre klientel bland de som flyttar dit.

En av grannarna bodde bara ett halvår men hann med rätt mycket jävelskap. Det sociala hade placerat honom där i tron att lantluften skulle få honom ren från droger. Det var rätt tragiskt när han fick besök av polisen på julaftons morgon och under stort palaver omhändertogs.

Områdets barn stod naturligtvis och tittade på och förhoppningsvis lärde de sig att man inte får några julklappar om man inte sköter sig och börjar knarka.

Sen var det lugnt då han dels var häktad till Tjugondag Knut, dels flyttade strax efteråt.

• Gilla
  • Wow
Funshine och 1 till
  • Laddar…
Brorsans tjej fick en massa skalbaggar i sin lägenhet, dom fattade inte var dom kom ifrån. En dag då dom kom hem så var grannlägenheten avspärrad av polisen. Grannen hade blivit mördad och skalbaggarna kom från det ruttnande liket :seenoevil:

• Wow
  • Ledsen
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Att den slöe satan inte målar klart sitt hus, de bytte färg från gult till vitt, började för 4 år sen, och övre delen på gaveln mot oss är fortfarande gul...
Har erbjudit o låna ställning av mig men inget händer, bara ryggläge i solen

• Gilla
  • Haha
Vildparti och 2 till
  • Laddar…
Grannar ja... Jag har något att skriva om den saken.

Senast hade vissa av dem problem med att min gamla bil stod i garaget (jag tvingades beställa hämtning av skrotfirma). Tydligen var just MIN bil en riktig guldgruva för möss. inte plastpåsar, gamla kartonger eller annan skit i garaget utan tydligen bara just min gamla bil. Det finns tydligen mycket gott att äta för möss i motorrummet enligt hyresvärden. Ja det kan jag köpa. Så.

Någon placerade raskt ut musfällor men då endast runt min bil. Ingen annanstans. Och det är ett stort garage med plats för 3 bilar. Och som sagt en del annat skräp.
Alla musfällor var dagen jag skaffade iväg bilen tomma, med ostbit kvar.

Man kan ju säkert tycka att jag överdriver. Ja det kunde säkert stämt om det inte hade legat andra saker bakom. Som att vissa grannar vill ha mitt garage och nog allra helst slippa mig helt, de gillar mig inte. Och ja...det är väl ömsesidigt.

Som t ex X som stört mig otaliga gånger med hög musik sent på vardagskvällar, som tagit min tvätt-tid 4-5 ggr (för att jag sagt till honom efter 2:a gången det hände). Som t o m strukit över min tvätt-tid i bokningslistan. Samma person roade sig också i somras med att trycka in soppåsar med tomma ölburkar under (min nu bortforslade) bil i garaget samt att förvara sina vinterdäck på MIN garagesida (finns inga väggar i garaget). Sedan har han väl dragit en snyfthistoria om hur hans jävla bil drabbas av att min bil drar möss för en annan granne , Z, (som f ö förpestar luften med cigarettrök så fort jag öppnar balkongen) som givetvis sympatiserar med X och också vill ha ut den "jobbiga käringen". Mest för att jag säger vad jag tycker.

Z är irriterande på sitt sätt, han tror att HAN äger huset. En gång så han till mig att jag skulle vara försiktig med vad jag sade inne i min lägenhet eftersom "huset är så lyhört och man hör vad som sägs genom de gamla ytterdörrarna"!! Hans familj tar upp stor del av trädgården eftersom de tycker att de har rätt till det eftersom de sköter om den. Vi andra hyresgäster skall helst inte uppehålla oss där enl Z. Hans familj får ställa bilar på gården men inte vi andra och i så fall endast med Z:s godkännande. Dagen jag flyttade in fick jag inte ställa mig på gården heller...

Ja och hyresvärden låter både X o Z hållas. Det är jag som är den svåra och jobbiga... usch vad långt inlägget blev...

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
A
Trivs på det stora hela bra i vår nya lägenhet. Nyproduktion så inte överdrivet lyhört, men igår morse fick grannen för sig att möblera om/renovera i sovrummet ovanför mitt kl 07 på morgonen! :mad: Inte ok!! Alltså, hur f*n tänker man där egentligen? Varför är människor så hänsynslösa och skiter i sina grannar?

Sen kan deras barn banka rätt rejält i golvet också ibland. Har vaknat av det några gånger, men men. Barn är ju barn så om det händer någon gång ibland, det får man ändå leva med anser jag nog.

Är fortfarande lite småsugen på att flytta till hus, men tvekar inför allt jobb man ställs inför och sen är jag inte övertygad om att situationen med grannar är garanterad att vara löst efter allt man läst här :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.