Byggahus.se
Jag vet inte om någon annan nämnt detta, men dörren in till tvättsugan ser ut att vara precis intill väggen, om man sätter dörren en bit mer mot mitten av rummet så finns det möjlighet att hänga av sig kläder där på den väggen (vägg mot badrum).

Sedan om ni nu har fin utsikt från vardagsrummet så kommer ni inte att se något av detta när ni själva sitter och äter i köket. Jag föreslår därför ett invändigt fönster någon stans vid köksbänken. Den öppna spisen kan med fördel sättas längre mot hallen, så att den syns ifrån hallen.

Lite om badrumsdörrarna:
Den i hallen borde öppnas mot hatthyllan, så att man kan öppna ytterdörren och ta ETT steg in i hallen sedan in på toan. Praktiskt med små barn som blir fort nödiga när man är ute.
Stora badrummet borde dörren öppnas åt andra hållet mot väggen, så att man kan gå från tvättrummet till badrummet utan att behöva stänga ena dörren först. Även praktiskt när man städar och öppnar ALLA dörrar för att lätt komma fram med städutrustningen.

Mina förslag:
Gör badrummet vid ert sovrum till ett "privat"; dvs dörren från sovrummet. Det är nog en av de saker i vårt hus som jag gillar mest. Så skönt att inte gäster och ungarnas kompisar springer där, att kunna gå naken från dusch till garderober även om det finns utomstående i huset och nära på natten om behövet finns!

Skjutdörr till tvättstugan, då får du en fri vägg till och slipper en dörr som står i vägen.

/Lisa

Ser fint ut!

Ett litet tips bara, från en som nyss flyttat in i ett nybygge. Sätt in en skjutdörr till tv/barnavdelningen! Det e helt kanon, om ngn kollar på en film med 5.1 ljud på, så störs man inte i köket.

Mvh Gagga

FlitigaLisa skrev:
Mina förslag:
Gör badrummet vid ert sovrum till ett "privat"; dvs dörren från sovrummet. Det är nog en av de saker i vårt hus som jag gillar mest.
/Lisa
Ja, jag vet att vissa vill ha det så, men inte vi...

Gagga! Bra idé med skjutdörr. Påminner detta om ditt Varbergshus? (Detta är ju i grunden ett Sandskär)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.