24 037 läst · 296 svar
24k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Anders.AndersMalmgren skrev:
Nej primärt blir kommunalt, inte säkert mina kunder har parkeringsplats alltid. Blir ju lite dyrt ta taxi till stan också varje gång man äter ute det gör vi ju 3 till 4 gånger i veckan. De flesta objekt i södra och norra änbgy ligger ofta långt från kommunikation av någon anledning. Vill helt enkelt inte vara beroende av bil.
Denna verkar nice n, rätt nära olovslund Station, dock lite ung
[länk]
Renoveringsbehov! Kanske till och med en riktig groteskoballe
Är den verkligen i din smak?
För övrigt, får man verkligen inte mycket för pengarna. Det är tur för de stackars Stockholmarna att de tjänar mer än oss lantisar.
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Jo jag vet men jag tar hellre renoveringsbehov än fel läge. Men kommer inte köpa den där, precis börjat titta på hus. Men 3-400 meter till tåget är perfektStaffan2000 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Mycket handlar om vart i stan man vill komma på vilken tid. Tunnelbanan ger ju en bättre spridning, men ska man främst till områdena kring Södra/Centralen/Odenplan är pendeltågslinjerna svårslagna. Stuvsta är betydligt billigare än Stureby, men kanske inte längre bort i tid. Exempelvis. Samma sak med Spånga och delar av Bromma. Eller Älvsjö och Enskede.AndersMalmgren skrev:
Sen om man har en tvåstjärnig krog likt Aloë i Älvsjö runt hörnet eller någon annan bättre förortskrog – det kan kanske kvitta.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Jo visst är det så, och därför lockar ju inte gamla Enskede så mycket då jag aldrig är på söder. Även om det finns bra inrättning på orten vill jag ha nära till stan för AW, jobb osvNötegårdsgubben skrev:
Mycket handlar om vart i stan man vill komma på vilken tid. Tunnelbanan ger ju en bättre spridning, men ska man främst till områdena kring Södra/Centralen/Odenplan är pendeltågslinjerna svårslagna. Stuvsta är betydligt billigare än Stureby, men kanske inte längre bort i tid. Exempelvis. Samma sak med Spånga och delar av Bromma. Eller Älvsjö och Enskede.
Sen om man har en tvåstjärnig krog likt Aloë i Älvsjö runt hörnet eller någon annan bättre förortskrog – det kan kanske kvitta.
Men självfallet en fördel om det finns en bra kvarterskrog, den skulle kunna ersätta Marcos
I stora delar av Stuvsta har man inte fått stycka tomter, så det är lite mindre radhuskänsla än Älvsjö. Sen är husen nyare än du vill, mycket 50-tal t.ex., men just nu ligger det ute ett sent 30-talshus precis vid tågstationenAndersMalmgren skrev:
Jo visst är det så, och därför lockar ju inte gamla Enskede så mycket då jag aldrig är på söder. Även om det finns bra inrättning på orten vill jag ha nära till stan för AW, jobb osv
Men självfallet en fördel om det finns en bra kvarterskrog, den skulle kunna ersätta Marcos(kvarterskrog i rödabergen)
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Har.inget emot att det byggs modernistisk spektakulär och extrem bebyggelse.
Men platsen är mycket illa valt för ett hus som bara roffar åt sig av och äger hela kvarter.
Proportionerna passar inte in och borde ha förpassats till ett nybyggarområde intill andra nybyggen.
Gråter inombords varje gång jag passarar i närheten av huset
Men platsen är mycket illa valt för ett hus som bara roffar åt sig av och äger hela kvarter.
Proportionerna passar inte in och borde ha förpassats till ett nybyggarområde intill andra nybyggen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Så är det, den totaldominerar 20 tals idyllen den gränsar motHuddingebo skrev:
Har.inget emot att det byggs modernistisk spektakulär och extrem bebyggelse.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Fast det är det ju iofs. Hela Solnasidan av Hagastan är ju helt nybyggd, liksom ett par kvarter norr om Norra stationsgata på Stockholmssidan. Det ändrar förstås inte utseendet på husen, men de står ju inte mitt i Anders vardagsrum, bara nästan.Huddingebo skrev: