Byggahus.se
Fick hem den idag, knappa 48h från Lefelds eBay shop.

Provsågade lite som hastigast, med 6.0Ah batteri och sågen inställd på Eco läge.
Första snitten blev i en täcksida i mdf, fin snittyta och inga konstigheter.
Närbild på en Bosch sticksåg inställd på Eco på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordssåg från Bosch framför en MDF-skiva med en fin sågad kant, i ett utomhusmiljö med grönskande omgivning i bakgrunden.
Skapa konto

Sen hittade jag på en bit stavlimmad ek.
Samma Eco läge, sågen tuggade utan att varvet sjönk nämnvärt, lät klingan jobba.
Bosch cirkelsåg med uppsamlad sågspån på arbetsbänk i utomhusmiljö.
Skapa konto

Hade den medföljande spånpåsen på, och nedan ser ni mängden spån den samlat ihop på 2 snitt, imponerad är känslan så här långt. (y)
Spånpåse full av sågspån från stavlimmad ek vid sågning med Bosch-såg på Eco läge.
Skapa konto

Sågen kommer med bluetooth modul, som möjliggör inställningar från telefon eller surfplatta, Bosch Toolbox appen finns både till Android och Apple.
Batteridriven cirkelsåg används på träplatta, skärmbild av inställningar på app.
Skapa konto

Jag tror även det är möjligt att registrera maskinen för 3års garanti mha blåtanden och appen, jag skriver tror då jag var lite ivrig och knappade in uppgifterna manuellt innan jag såg möjligheten. :oops:

Frågor eller funderingar, shoot - så ska jag göra mitt bästa att svara. Finns lite fler bilder i tråden Dagens verktygsköp, men är det nåt mer specifikt som är av intresse så säg till bara! (y)

• Gilla
RmK_71 och 4 till
  • Laddar…
Sitter själv med avtryckarfingret på den här sågen. Har du vid något tillfälle provat/har någon jämförelse med Makitas batterisänkis? Jag har redan en hel laddning med batterier, (4st 6Ah och två dubbelladdare) till Makita så jag sneglar onekligen på den, även om jag är mer intresserad av Boschen, och kommer förmodligen investera i Bosch batteripark ändå (FC60 dragare etc) men ja, det bär emot lite att dra igång en batteripark till, fast det känns nästan omöjligt att stå emot :p Skenorna till Bosch känns mkt mer attraktiva (skarvsystemet), i kombination med FSN/OFA o.s.v.

• Gilla
RmK_71
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Sitter själv med avtryckarfingret på den här sågen. Har du vid något tillfälle provat/har någon jämförelse med Makitas batterisänkis? Jag har redan en hel laddning med batterier, (4st 6Ah och två dubbelladdare) till Makita så jag sneglar onekligen på den, även om jag är mer intresserad av Boschen, och kommer förmodligen investera i Bosch batteripark ändå (FC60 dragare etc) men ja, det bär emot lite att dra igång en batteripark till, fast det känns nästan omöjligt att stå emot :p Skenorna till Bosch känns mkt mer attraktiva (skarvsystemet), i kombination med FSN/OFA o.s.v.
Nej tyvärr inga erfarenheter av Makitas dito. :(

Stora vinsten jag ser med min sänksåg är ju uppfång av spån/damm. har bosch bluetooth anslutning till sina dammsugare som festool eller hur fungerar det med autostart av dammsugare?

edit: missade texten på om dammpåsen

F fangalid skrev:
Stora vinsten jag ser med min sänksåg är ju uppfång av spån/damm. har bosch bluetooth anslutning till sina dammsugare som festool eller hur fungerar det med autostart av dammsugare?

edit: missade texten på om dammpåsen
Jag vet inte faktiskt, vore ju smart med tanke på bluetooth i maskinen.
Själv kör jag Festool sugare.

Jag fick själv hem min nya Bosch Sänksåg igår och även jag är imponerad! Dock har jag samma fundering angående bluetooth kopplingen. Kör Festools CTL Midi dammsugare som har bluetooth start, men har inte lyckats få den att starta tillsammans med sänksågen än. Borde ju gå kan man tycka :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Timsiii skrev:
Jag fick själv hem min nya Bosch Sänksåg igår och även jag är imponerad! Dock har jag samma fundering angående bluetooth kopplingen. Kör Festools CTL Midi dammsugare som har bluetooth start, men har inte lyckats få den att starta tillsammans med sänksågen än. Borde ju gå kan man tycka :)
Jag har "för gammal" CTL för sådana nymodigheter ;)

FredrikR FredrikR skrev:
Jag har "för gammal" CTL för sådana nymodigheter ;)
Hehe! Vi är mitt uppe i husbygge så jag har lyckats övertala frugan till en hel del verktyg & maskininköp

T Timsiii skrev:
Hehe! Vi är mitt uppe i husbygge så jag har lyckats övertala frugan till en hel del verktyg & maskininköp
Helt rätt, det är långsiktiga investeringar!
Går alltid att sälja om man känner att man aldrig mer vill röra ett verktyg efteråt :cool:(y)

Tror man kan köpa en fjärrkontroll som man sätter på slangen. Men själva vitsen med batterisänksåg försvinner ju lite om man kopplar en dammsugarslang kan jag tycka :)

Festools egna bluetooth knapp har jag koll på :) Hade varit spännande att få bluetooth connection mellan Bosch & Festool bara

Tombrittberg
FredrikR FredrikR skrev:
Fick hem den idag, knappa 48h från Lefelds eBay shop.

Provsågade lite som hastigast, med 6.0Ah batteri och sågen inställd på Eco läge.
Första snitten blev i en täcksida i mdf, fin snittyta och inga konstigheter.
[bild] [bild]

Sen hittade jag på en bit stavlimmad ek.
Samma Eco läge, sågen tuggade utan att varvet sjönk nämnvärt, lät klingan jobba.
[bild]

Hade den medföljande spånpåsen på, och nedan ser ni mängden spån den samlat ihop på 2 snitt, imponerad är känslan så här långt. (y)
[bild]

Sågen kommer med bluetooth modul, som möjliggör inställningar från telefon eller surfplatta, Bosch Toolbox appen finns både till Android och Apple.
[bild]
Jag tror även det är möjligt att registrera maskinen för 3års garanti mha blåtanden och appen, jag skriver tror då jag var lite ivrig och knappade in uppgifterna manuellt innan jag såg möjligheten. :oops:

Frågor eller funderingar, shoot - så ska jag göra mitt bästa att svara. Finns lite fler bilder i tråden Dagens verktygsköp, men är det nåt mer specifikt som är av intresse så säg till bara! (y)
Imponerande spånupptagning, verkar helt klart vara en seriös maskin.

Fortfarande nöjd med den? Vart hittar man den billigast nu? Bättre att köpa den ren och köpa till batterier och laddare?

T trojlee skrev:
Fortfarande nöjd med den? Vart hittar man den billigast nu? Bättre att köpa den ren och köpa till batterier och laddare?
Jag sågade ek limfogen jag grejat med idag utan problem, visst hör man den belastas om man trycker på för fort men..
Jag är nöjd!
Detta borde vara ett bra pris:
Bosch Professional BITURBO trådlös cirkelsåg utan batteri och laddare.
Skapa konto

Kanske går att spara nån hundralapp om den köps från Tysk handlare, men inte mer än dryga 200:- vad jag kan se. (y)
Har du batteri och laddare sedan tidigare skulle jag gått på det, vill du sedan ha tex 2x8.0Ah Procore får du det för ca 2500:- inklusive laddare. Kit med detta och skena ser ut att landa på 8-9000:-.

Redigerat:
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.