Företaget hette Westlings men de finns inte kvar längre:
" 21 sep 2017
Westlings klappar igen i Vansbro - konkurrenter levererar billigare stamblad
Westlings i Vansbro har sedan före kriget tillverkat bland annat stamblad till sågklingor. I vintras var det ett argument för ägaren att ha tillverkningen kvar i Vansbro. Nu är tongångarna andra, de klappar igen och åtta tjänster försvinner."
(kopierat från dt.se, reporter Sven Thomsen)
Edit: Länkade till betslsida så jag kopierade början av artikeln, hoppas det är ok med både BH och dt/Sven Thomsen. )
Företaget hette Westlings men de finns inte kvar längre:
" 21 sep 2017
Westlings klappar igen i Vansbro - konkurrenter levererar billigare stamblad
Westlings i Vansbro har sedan före kriget tillverkat bland annat stamblad till sågklingor. I vintras var det ett argument för ägaren att ha tillverkningen kvar i Vansbro. Nu är tongångarna andra, de klappar igen och åtta tjänster försvinner."
(kopierat från dt.se, reporter Sven Thomsen)
Edit: Länkade till betslsida så jag kopierade början av artikeln, hoppas det är ok med både BH och dt/Sven Thomsen. )
Efter att ha klantat sig när man kapade vinkeljärn blev det att köpa en ny klinga. Det sved kan jag säga även om det var betydligt bättre priser i Tyskland.
[bild]
Är det förresten någon som vet någon firma som kan reparera hårdmetallklingor? Dvs löda på nya tänder och slipa om.
I Furuvik så finns det en firma som slipar, fick för mig att du bor kring Gävle?
Jag har funderat på lämna mina klingor dit, men inte tagit mig till andra sidan stan ännu