Jag har tänkt att bygga en paviljong i ena hörnet av vårt trädäck. Jag har tänkt mig att hörnstolparna ska vara 95x95mm (samma som jag har i staketet). Tre av stolparna löser sig ganska automatiskt då jag byter ut staketstolpar mot högre stolpar. Den fjärde stolpen som kommer att stå fritt funderar jag på att fästa i reglarna som ligger under trallen alternativt med en stolpfot eller vad det kan tänkas heta (en sån i metall som man skruvar ner i golvet). Fördelen med det sistnämda är väl egentligen bara att det kräver mindre jobb så det lutar nog åt den första lösningen.
Båda taken har ju såklart sina uppenbara fördelar och nackdelar.
Tar tacksamt emot åsikter kring de olika takförslagen och såklart då dimensioneringen av virket till det fasta taket.
För att bygga upp en liten bild av hur det ser ut i övrigt och lite av mina tankar kring det hela kommer här en liten beskrivning. Trädäcket är till ytan 9x15m minus poolen som är 4x8m. I paviljongen har jag tänkt att bygga en hörnsoffa med förvaring under sitsen för diverse poolredskap som bara låg och skräpade på trädäcket förra året.
Slänger upp en bild på hur det ser ut idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Paviljongen är tänkt att stå i det vänstra hörnet som skymtar bakom den numera borttagna busken.
Såg att detta var en gammal post men är i liknande tankar då vi planerar våran pool. Hur blev det i slutändan? Har du några tips? Något man ska tänka på gällande paviljong?
Såg att detta var en gammal post men är i liknande tankar då vi planerar våran pool. Hur blev det i slutändan? Har du några tips? Något man ska tänka på gällande paviljong?
Mvh,
Richard
Blev aldrig någon paviljong. Blev ett rejält uterum istället