Tabbade mig lite när jag kontrollerade ifall en takmonterad köksfläkt skulle fungera hemma. Missade djupet i bjälklaget med ca 21mm. Resultatet blev att fläkten som egentligen skulle suttit jäms med taket nu sticker ut dessa 21mm(bilder bifogas på hur det ser ut.
Har funderat på att försöka få till någon form av fog runt fläkten eller någon form av lister. Problemet med lister är att fläkten är rundad i hörnen där plåtarna ska täcka öppningen i taket. Det skulle göra det svårt att få till det på ett bra sätt.
Fog har ju problemet att det är svårt att foga så bred fog som skulle krävas. Någon som gjort något liknande och fått till det på ett bra sätt eller som har några tips på ett smidigt sätt som jag borde göra det på?
Är det möjligt att höja fläkten i bjälklaget? blir inte snyggt hur man än löser listning som det ser ut nu,imho!
eller är fläkten helt enkelt för tjock
Är det möjligt att höja fläkten i bjälklaget? blir inte snyggt hur man än löser listning som det ser ut nu,imho!
eller är fläkten helt enkelt för tjock
Fläkten har inbyggd fläkt som är infälld så mycket som går i bjälklaget. Därför är enda lösningen att få till något som gör det så bra som är möjligt så som det är nu.
List alla dagar, alu eller plast.(kan inte se om fläkten är vit eller alu på fotot) Är den vit och taket är vitt ska du ha en vanlig vit plastlist. Finns i alla vinklar och bredder exvis här :
Finns även hörnlister i olika profiler och färger man använder till kakelhörn som är fint avrundade. Gå igenom ett Bauhaus eller Hbach så kommer du finna det du söker.
Den behöver ju inte vara rund på utsidan så en enkel fyrkantslist eller liknande som är 21mm som går att pilla in under eller sätta emot. Ifall det skulle behövas kan du ju då foga/spackla det lilla hålet där avrundningen är.