Byggahus.se
Alltgår Alltgår skrev:
Min Flexzilla exploderade tredje gången jag använde den..Sådär kul. Har kvar resterna som reservslang.
Som jag skröt om i en annan tråd nyligen så skaffade jag denna. Känns som riktigt bra kvalitet hittills.
[bild]
Lutar åt att det blir en sådan nu. Angående eSafe320 kopplingen, måste jag byta ut anslutningsnipplarna på alla verktyg eller är det samma lika som vanligt?

MathiasS MathiasS skrev:
Lutar åt att det blir en sådan nu. Angående eSafe320 kopplingen, måste jag byta ut anslutningsnipplarna på alla verktyg eller är det samma lika som vanligt?
Nippeln är vanliga-samma.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Japp samma. Slangvindan fungerar bra. Enda som stör ibland är att få den att låsa när slangen är utdragen till max.

Ok, har iallafall beställt en nu, fick spelet på slangtrasslet i garaget igår. Nuvarande slang är 18m och vill egentligen inte ha kortare, men 9 av 10 gånger så räcker ju de 14meterna gott och väl och jag ska även flytta fram vindan så den sitter mitt i garaget och inte i hörnet där kompressorn står => samma praktiska räckvidd och det går ju alltid att förlänga med gamla slangen om det behövs.

Vill man lägga lite mindre pengar på detta tror jag vindorna från verktygsproffen och verktygsstallet är ett bra alternativ för hemmagaraget.

Tack för tipsen i tråden!

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Bra köp!

Nu börjar dock det jobbiga. Dom har ju fortfarande inte skickat prylen och det har nu gått flera timmar. Är inte paketet framme snart? Plågsamt.

Under tiden ska jag fundera lite på hur man får till en installation av fasta rör från kompressor till slangvindans position. Finns ju lite olika alternativ på rör.

Fått upp den på väggen och testat lite, blir väldigt bra detta och otroligt skönt att slippa 15m slang på golvet.

Den rekylfria kopplingen som kan öppnas med en hand enkelt är suverän, sådana måste jag skaffa även till den andra slangen.

Väggmonterad slangvinda med grön slang och rekylfri koppling i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Oj vad jag svor när den min nya släng hade en sån koppling, trodde jag hade pajjat den direkt när inte pistolen lossnade.
Men nu är jag nöjd med den och som du säger så är det riktigt fint o ha.

Jag hade just en nära-döden-upplevelse med en traditionell koppling.... stod på en ställning 6m upp under pågående fasadarbete/målning. Hade med mig en tioliters rostfri Gloria tryckspruta som jag skulle blåsa upp tryck i. Brukar bara hålla kopplingen mot nippeln men denna gång klickade den fast och trycket steg i en rasande fart.....och där stod jag med en rf-behållare mellan benen som ville skicka både mina kulor och sig själv i omloppsbana.

nu finns det förstås en säkerhetsventil som borde fungera och jag fick trycka på den manuellt för att få ut luften, problemet var bara att med ett finger på ventilen så fick jag inte bort kopplingen från nippeln....först efter flera försök gick det. Aningens förhöjd puls och lite svettig, egentligen helt i onödan eftersom säkerhetsventilen uppenbarligen flödade mer än min kompresssor. Men ändå. Hade gärna haft eSafe -kopplingen som enkelt öppnas med en hand......

• Gilla
siggebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.