2 271 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Stenskivor.se
Recension av Stenskivor.se:
Jag köpte under våren 2020 en marmorskiva för en enklare bänk. Uppgiven leveranstid var vid beställning ca 2 veckor. Efter en påminnelse 4 veckor efter beställning så fick jag information om att de har haft problem med interna leveranser, varvid hela beställningen var försenad. Jag blev, efter samtal med deras kundtjänst, lovad att leveransen skulle ske inom ca 1,5 vecka och att jag skulle få en ekonomisk ersättning med 1000 kr/vecka för sen leverans och internt strul.
Sammanfattning: bänkskivan levererades efter 7,5 vecka. När jag i ett vänligt mail till kundtjänst frågade om den ekonomiska kompensationen så blir jag tydligt och fräckt tillrättavisad om att någon sådan överenskommelse inte har ingåtts. Min rekommendation är inte att nyttja Stenskrivor.se om du skall beställa marmorskivor. Risken för långa leveranstider utöver det som är avtalat är stor, men framförallt så är deras behandling av dig som kund, när du väl har genomfört beställningen, på gränsen till fräck och bedräglig. Mitt tips är att nyttja en annan leverantör som tar ett personligt ansvar vid leveransstrul. Felaktigheter kan alltid inträffa vid leveranser, dock så särskiljer sig bra och dåliga företag åt i hur de behandlar dig som kund vid inträffade felaktigheter. Mitt tips är att du väljer ett annat företag vid beställning av stenskivor. Välkommen att skicka ett personligt meddelande till mig så kan jag förklara mer i detalj. / Hasse Nacka
Jag köpte under våren 2020 en marmorskiva för en enklare bänk. Uppgiven leveranstid var vid beställning ca 2 veckor. Efter en påminnelse 4 veckor efter beställning så fick jag information om att de har haft problem med interna leveranser, varvid hela beställningen var försenad. Jag blev, efter samtal med deras kundtjänst, lovad att leveransen skulle ske inom ca 1,5 vecka och att jag skulle få en ekonomisk ersättning med 1000 kr/vecka för sen leverans och internt strul.
Sammanfattning: bänkskivan levererades efter 7,5 vecka. När jag i ett vänligt mail till kundtjänst frågade om den ekonomiska kompensationen så blir jag tydligt och fräckt tillrättavisad om att någon sådan överenskommelse inte har ingåtts. Min rekommendation är inte att nyttja Stenskrivor.se om du skall beställa marmorskivor. Risken för långa leveranstider utöver det som är avtalat är stor, men framförallt så är deras behandling av dig som kund, när du väl har genomfört beställningen, på gränsen till fräck och bedräglig. Mitt tips är att nyttja en annan leverantör som tar ett personligt ansvar vid leveransstrul. Felaktigheter kan alltid inträffa vid leveranser, dock så särskiljer sig bra och dåliga företag åt i hur de behandlar dig som kund vid inträffade felaktigheter. Mitt tips är att du väljer ett annat företag vid beställning av stenskivor. Välkommen att skicka ett personligt meddelande till mig så kan jag förklara mer i detalj. / Hasse Nacka
Har precis tagit in en preliminär offert från stenskivor.se till ett befintligt kök. Får se hur vi gör.
Vad beslutade ni?
Jag beställde en grön marmorskiva av dem för cirka 1.5 år sen. Beställningsprocessen var klanderfri och professionell med bra skisser, översikt över slipning/kanter etc. Levererades i tid. Har inga andra erfarenheter av dem, men för att nyansera lite. Det du beskriver lät som extremt dålig kundhantering. Stod det inget i villkoren om försening alls? Var de omtalade 1000kr/vecka endast avtalat per telefon?