Byggahus.se
useless useless skrev:
Det ser ut som att det är fogat, men fogen har ramlat bort.
nej inte fogat...grundmålat och sedan målat 2 gånger till..

Claes Sörmland
useless useless skrev:
Det ser ut som att det är fogat, men fogen har ramlat bort.
Jag funderar också på det, därav frågan efter närbild. Är det en gammal latexfog från att huset målades vitt som torkat under åren. Nu med ny stark akrylatfärg på så drogs den gamla fogen loss från underlaget (den röda färgen).

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag funderar också på det, därav frågan efter närbild. Är det en gammal latexfog från att huset målades vitt som torkat under åren. Nu med ny stark akrylatfärg på så drogs den gamla fogen loss från underlaget (den röda färgen).
nä det var inte fogat innan heller...:thinking:Det kan inte vara färgen det är fel på?

Vad är det som har ramlat bort i skarven mellan brädorna då? Alldeles för mycket färg?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Ser bara ut att va färg där.

useless useless skrev:
Vad är det som har ramlat bort i skarven mellan brädorna då? Alldeles för mycket färg?
Panelen har rört sig o färgen har delat på sig...inte för mycket färg(y)

Måla spårvagn igen om det är nymålat, har varit med om liknande själv .till slut slutar det.

Inte färgen det är fel på. Virket rör på sig tyvär.

Är inte den grå färgen som lossnar. Tidigare målade färg som släpper.

• Gilla
Björn S.
  • Laddar…
Hade du målat lite senare, när träet varit torrare, hade du sluppit detta. Jag skulle bara ta täckfärg och komplettera med.

Tycker inte att detta bara ser ut som ett färg-problem... Det måste vara fogat med vit fog för att få det där utseendet i skarvarna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.