Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
Dr. John Campbell ÄR doktor. Bara inte i medicin, utan det verkar som han disputerade i pedagogik eller liknande: "My PhD focused on the development of open learning resources for nurses nationally and internationally."

Begreppet doktor är inte synonymt med läkare.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Eftersom han kallar sig doktor och uttalar sig i sjukvårdsfrågor så utgår folk ifrån att han är expert inom det han pratar om.
Som sagt var, det är viktigt att vara kritisk.

A
useless useless skrev:
Eftersom han kallar sig doktor och uttalar sig i sjukvårdsfrågor så utgår folk ifrån att han är expert inom det han pratar om.
Som sagt var, det är viktigt att vara kritisk.
Jag är också doktor och uttalar mig i sjukvårdfrågor, men jag är inte expert i ämnet sjukvårdsfrågor för det. Så det finns ingen automatisk direktkoppling mellan titeln doktor och det man uttalar sig i.

• Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Applicerar du det argumentet på Donald Trump med? :rofl:
Det blev ett himla fart nu :)

Om jag säger såhär då. Allt de säger i videon länkar de källor till i beskrivningen.

D
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Vi knappar in på Belgien är det inte de som är värst per capita i Europa?

Är man någorlunda engagerad i den här tråden så tror jag inte att man gör de saker som du beskrev i alla fall så gör inte jag det.

Med det finns allt för många som gör de saker som du beskrev och därför gnäller jag på våra ledare och vill att de ska göra mer än de har gjort.
Fast det skriv ju hela tiden här hur man när man var på köpcentrat tyckte där var många andra, men ser inte sitt eget besök som något problem. Det är väl ett rätt vanligt synsätt, lite inskränkt men mänskligt.

• Gilla
Hellacopter
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ungefär som information från Sverige, eller viket annat land som helst.
Det är inte helt omöjlig att kineserna kännt till viruset under flera år och därför haft god tid på sig att ta fram ett vaccin. Att testandet görs på militär, har nog att göra med att de inte kan säga nej till testerna, när de beodras till det.

Staffan
Du tycker att Kina och "vilket land som helst" är lika trovärdiga?

D djac skrev:
Fast det skriv ju hela tiden här hur man när man var på köpcentrat tyckte där var många andra, men ser inte sitt eget besök som något problem. Det är väl ett rätt vanligt synsätt, lite inskränkt men mänskligt.
Det är ett rätt mänskligt beteende att göra de saker man vill och kan göra. Därför tycker jag att det vore bra om våra ledare såg till att vissa kul saker vore omöjliga att göra. Så att vi får stopp på detta elände någon gång.

D
Jag utgår från att vad doktor John Campbell säger är sant han skulle aldrig bli så framgångsrik som han är om han slarvade med fakta.

[länk]
Alltså, det går tretton på dussinet av hans slag, varenda håla i USA har någon med sina egna starka teorier, nerkrupen i sin källare med en webkamera och väldigt många likasinnade som lapar i sig varje ord. Jag tror att du enkelt kan hitta någon som tilltalar dig när detta med Corona har passerat.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Det är ett rätt mänskligt beteende att göra de saker man vill och kan göra. Därför tycker jag att det vore bra om våra ledare såg till att vissa kul saker vore omöjliga att göra. Så att vi får stopp på detta elände någon gång.
Tex är det omöjligt att gå in på Astrid Lindgrens värld och andra ställen. Eller är det kanske inte kul nog för att räknas?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
tusenett skrev:
Jag är också doktor och uttalar mig i sjukvårdfrågor, men jag är inte expert i ämnet sjukvårdsfrågor för det. Så det finns ingen automatisk direktkoppling mellan titeln doktor och det man uttalar sig i.
Nej, men startar du en videoblogg i ämnet sjukvårdfrågor och kallar dig doktor tusenett så kommer nog de flesta tro och utgå ifrån att du är medicine doktor.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, men startar du en videoblogg i ämnet sjukvårdfrågor och kallar dig doktor tusenett så kommer nog de flesta tro och utgå ifrån att du är medicine doktor.
Nu är han ju även högutbildad sjuksköterska.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
pacman42 pacman42 skrev:
Nu är han ju även högutbildad sjuksköterska.
Här uppe i stafettläkarland så har jag ett antal gånger mött mer kompetenta sjuksköterskor än läkare. Träffar hellre en patientfokuserad och intelligent sjuksyster som gillar sitt jobb än en stafettläkare som bara kommit hit för pengarna.
Sjuksköterskeutbildningen är trots allt rätt lång och omfattande.

När jag gick på läkarlinjen så fick man rycka in som sjuksköterska efter 3 år, så iaf då var rätt mycket tillräckligt lika.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
Jag tror att Tegnell är politiskt styrd.
Jaha, vem styr honom och på vilket sätt och varför?
Är det någon skillnad från hur du själv styrs av politiska beslut, dvs. lagar som har bestämts i riksdagen?
Tydligen vill du dessutom att alla ska bli mer politiskt styrda eftersom du vill att det ska bli mer lagar om hur man ska bete sig.

Det var ju inte så länge sen du snarast skrev motsatsen:
Jag upplever det som att våra politiker gömmer sig bakom ”sin utvalda expert” och bara lutar sig mot hans höga trovärdighet.
Vilket jag inte kan tolka på något annat sätt än att du tycker att politikerna styr för lite och lämnar över för mycket till FHM/Tegnell.

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Miljarder människor... man kan t.o.m inneha världens mäktigaste ämbete :crysmile:
Den var ganska bra faktiskt jag fattade inte först att du syftade på Trump.

Jag tror dock att du har lite fel här därför att om inte Trump varit en så framgångsrik och tok rik fastighets magnat och dessutom USA:s president så tror jag inte att särskilt många hade varit intresserade av hans kill gissande i covid19 frågan.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.