Jag har lyckats borra fel i min sprillans nya vägg och nu spacklat igen det. Problemet är att det nu finns två stora vita märken från spacklingen (se bild på ett av märkena). Det syns bättre i visst ljus än vad bilden visar.
Förslag på hur jag kan måla igen spackellagningen så att ytan och färgen överensstämmer bättre med väggen?
Förslag på hur jag kan måla igen spackellagningen så att ytan och färgen överensstämmer bättre med väggen?
Jag har gjort på samma sätt nu. Färgen är NCS S 0500-N. Fick ta i samma, eller i vart fall "NCS 0500-N" kritvit. Prövade först med NCS 0502-Y, men det blev gulaktigt.coconut skrev:
Nu är fläckarna istället just "kritvita". Konstigt då väggen inte är mer än två år och i en del av rummet som aldrig berörs av direkt solljus.
Hur många timmar/dygn ska man vänta innan man ser det slutliga resultatet av färgen?
Eller är det dags för en ommålning?
Jag har inget bra svar tyvärr. Vi hade kvar färg från målaren när han målade första gången och det syns inte där det är lagat.
Men våra väggar är inte ens ett år gamla heller sen de målades. Så kan ju vara att det är tid som gjort att den nya ytan inte blir som den gamla.
Men våra väggar är inte ens ett år gamla heller sen de målades. Så kan ju vara att det är tid som gjort att den nya ytan inte blir som den gamla.
Vill minnas att NCS S 0500-N inte är samma som NCS 0500-N så därför får du olika färg.
Spackel måste målas minst 2 gånger för att fläcken inte ska synas.
Enklast är att måla fläcken 1-2 gånger och sen hela väggen 1 gång.
vanlig väggfärg är torr på en timme i rumstemperatur.
Spackel måste målas minst 2 gånger för att fläcken inte ska synas.
Enklast är att måla fläcken 1-2 gånger och sen hela väggen 1 gång.
vanlig väggfärg är torr på en timme i rumstemperatur.
Liknande trådar
-
En del skavanker på nyligen målad vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Kvistar syns igenom, kan man måla över igen?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad gäller egentligen - Bygganmälan eller inte
Bygglov -
Klinker på epoxy samt måla nytt på gamla väggar som målades senast (förmodligen) 1968?
Tvättstuga -
Målarfog lyser igenom färg
Färg, Måla & Tapetsera