Det regnade ner ”skräp” från taket varje dag så öppnade upp och ser detta. Vitt ”pulver”, svarta prickar, gegga. Några levande myror också. Är det här från myror?
Jag kan meddela att det var ett gigantiskt myrbo, att mitt försäkringsbolaget inte behövde kontaktas men att Anticimex har varit där tre gånger nu. Därtill får jag stå för alla kostnader som orsakats av myrorna samt för all nedmontering av tak etc som behövs för att Anticimexmannen ska kunna spruta sitt medel. Ett medel som är samma sak som myrr. Ja, jag har fritidshusförsäkring med tillägg skadedjur. De står endast för sprutningen. Som jag faktiskt lika gärna kunde ha gjort själv.
Jo, jag har rivit hela taket. De bodde i frigolitisoleringen. Ingen fukt. Troligen varit det tidigare. Svartglänsande trämyra hette den nog. Nu sa dock Anticimex att myror gärna bor i helt torra platser också så fukten är inte så viktig.J jonaserik skrev:
Liknande trådar
-
Nyligen bytt tak, från ruttet / dåligt spåntak till tät bördning, nu har det börjat komma mögel på brädorna i kattvindarna
Tak & Vind -
Hsb och Brf styrelsen struntar i Brf hushållets felanmälning eller beställning. Vem /vad kan hjälpa mot det här?
Bostadsrätt -
Varför åker det här röret upp? Sluten tank, vaccumtoa.
Vatten & Avlopp -
Är det här en acceptabel slipning/behandling?
Golv -
Tilläggsisolering garageport hörmann LPU 42, problem med kondens. Finns det någon som har erfarenheter?
Isolering