Byggahus.se
Har suttit och sträckläst denna tråd ikväll, och som den berör! Jag får ångest av själva ordet cancer, men jag har inte kunnat sluta läsa! Det får en att tänka över sina prioriteringar!

Och det var ju något Stew uttryckte i något av alla inlägg, ett hopp om att denna tråden kunde få leva kvar! Och bevisligen så påverkar du fortfarande folk, över 3 1/2 år senare!

Jag är påverkad, och jag hoppas du tittar ner på oss där uppifrån och att du ser vad du lämnat efter dig i form av denna tråd!

Tack Stew! <3

• Gilla
jeppe42 och 19 till
  • Laddar…
Sitter ensam och äter frukost under en blå himmel och kom att tänka på dig och din historia.

Den här dagen ska jag ta vara på.

• Gilla
  • Älska
Korvgubbe och 29 till
  • Laddar…
Cancer är en riktigt otäck sjukdom som jag tyvärr har en hel del erfarenhet av. Bland annat så förlorade jag min älskade mor 2017 i denna sjukdom. Och även jag följde denna tråd fast jag inte var medlem på forumet då.
För drygt tio år sedan gjorde vi en CD till förmån för barncancerfonden: https://www.st.nu/artikel/nicholas-vill-hjalpa-cancersjuka-barn
Det börjar bli dags att göra någonting igen känner jag. Sov gott, Stefan.

• Gilla
Reqans och 2 till
  • Laddar…
Nu när ni skriver så minns jag Stefans tråd. Jag följde den från början till slut och den har gett mig ett annat perspektiv på livet. Man ska vara ödmjuk till livet, man vet aldrig när det tar slut. Man ska göra det som skänker en glädje tillbaka och numera så kramar jag barnen extra mycket innan dom somnar för de är det finaste jag har.
Denna sjukdom har tagit ifrån mig nära och kära och jag hoppas att man någon gång kan finna läkemedel som botar - för ingen ska behöva uppleva denna misserabla sjukdom som bryter ner den starkaste och finaste på ingen tid alls.
Idag går mina tankar till dig Stefan!

• Gilla
verobar och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Stefan, stort grattis till knodden och det kommande biorummet. Jag önskar jag själv hade tid att sätta spaden i golvet i det utrymme som blir bio....

Vad gäller skiten du har i halsen håller jag alla tummar för att du får ordning på det.
Mitt första inlägg i tråden. Nu gör jag det Stefan gjorde cancer till trots. Fast 9 år senare. RIP.

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 19 till
  • Laddar…
Om man inte har problem så skaffar man sig. :crysmile:

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Se där, han var en stor inspiratör.

• Gilla
Reqans och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Se där, han var en stor inspiratör.
Absolut i det avseendet att man ska göra saker medan man är frisk och har hälsan. Lev nu.

• Gilla
Reqans och 9 till
  • Laddar…
Oj, nio år sedan nu. Kommer ihåg när vi hade en tyst minut tillsammans

• Gilla
Reqans och 3 till
  • Laddar…
Ser nu när jag läser tillbaka i tråden att det var i december 2015 som stew gick bort och vi hade en tyst minut 5/1 2016 (inte nio år sedan som jag skrev härom dagen). RIP.

• Gilla
Reqans
  • Laddar…
Än en gång, utan att känt Stefan, och "bara" läst om hans öde sitter jag nu här med blanka ögon och tänker än en gång att livet är allt annat än rättvist...Lev i nuet och ta vara på tiden vi har!

Vila i frid Stew! :heart:

• Gilla
Reqans och 3 till
  • Laddar…
Kommer ihåg han. Trots sin sjukdom så gav han mig råd hur jag skulle vara mot min kusin som fick skelettcancer under samma period som Stew kämpade.

• Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Läst denna tråden ett par gånger.

Blir alltid rörd över Stews öde även om jag inte var aktiv på forumet då. Men. Faktiskt lika rörd över alla er som stöttade.

Inser hur tacksam man ska vara för det man har. Stanna upp. Kramar nära och kära och bara vara.
Och följa sina drömar.

• Gilla
  • Älska
Totem och 19 till
  • Laddar…
D09
:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

• Älska
  • Gilla
Reqans och 15 till
  • Laddar…
Åren går, jag är lyckligt nog "frisk" från min sorts cancer, men jag kan inte låta bli att titta in.

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.