119 860 läst · 610 svar
120k läst
610 svar
Grannen tar inte på sig kläder
Var någon som föreslog att man skulle sätta upp ett staket. Verkar som om eftersom jag varit inne på tråden så får jag upp massor med pop upp fönster med reklam om staket från en firma från Göteborg.
Några fler som får upp massor med pop-upp fönster med reklam om staket från Göteborgsfirman.
Några fler som får upp massor med pop-upp fönster med reklam om staket från Göteborgsfirman.
Haha, nej det är dina egna cookies som placerar ut reklam för dig.N nallepu skrev:
En cookie är bara en liten fil som låter en website spara information, tex dina personliga inställningar, mellan sessioner. Det finns ingen exekverbar kod i dem.H Husbuset skrev:
Problemet ligger i att de också kan användas för att lagra ett unikt användar-ID. Detta kan sedan användas av flera siter, så att man kan spåra di aktivitet, och därmed göra riktad reklam (och betydligt värre saker...).
Alla webbläsare har unika ID:n som används (idag) för att spåra och ge annonser anpassad till dig. Kakor kanske gjorde det förr i tiden.T Troberg skrev:En cookie är bara en liten fil som låter en website spara information, tex dina personliga inställningar, mellan sessioner. Det finns ingen exekverbar kod i dem.
Problemet ligger i att de också kan användas för att lagra ett unikt användar-ID. Detta kan sedan användas av flera siter, så att man kan spåra di aktivitet, och därmed göra riktad reklam (och betydligt värre saker...).
Var ute och jobbade i min insynsskyddade trädgård för någon vecka sedan och endast iklädd en ganska minimal stråhatt.
Under några timmar hörde jag en helikopter som svävade runt min stadsdel. Brydde mig inte om den trotts att den kanske svävade runt på ca 2-300 meters höjd.
På kvällen såg jag en notis på nättidningen att polishelikoptern att polisen letade efter en förvirrad pensionär. Någon som har kol på hur bra kameror polishelikoptrarna har och hur man bär sig åt för att hitta en person. Trotts att jag kommit upp lite till åren har jag en vältränad och fin kropp så ingen skada skedd om någon skulle få syn på mej utan kläder. men man vet inte när moralpolisen slår till.
Under några timmar hörde jag en helikopter som svävade runt min stadsdel. Brydde mig inte om den trotts att den kanske svävade runt på ca 2-300 meters höjd.
På kvällen såg jag en notis på nättidningen att polishelikoptern att polisen letade efter en förvirrad pensionär. Någon som har kol på hur bra kameror polishelikoptrarna har och hur man bär sig åt för att hitta en person. Trotts att jag kommit upp lite till åren har jag en vältränad och fin kropp så ingen skada skedd om någon skulle få syn på mej utan kläder. men man vet inte när moralpolisen slår till.
I mitt kvarter hade vi kallat dig pedofilgubben.N nallepu skrev:Var ute och jobbade i min insynsskyddade trädgård för någon vecka sedan och endast iklädd en ganska minimal stråhatt.