Jag är i planeringen av ett altanbygge och skulle vilja ha lite råd om reglingen.
Bilden är en första skiss på det hela och altanen går längs med hela långsidan och stor del av kortsidan på huset. Trallen skall ligga längs med långsidan och längs med kortsidan är tanken (?).
Vi har tänkt använda plintar i marken och ingen bärlina i huset utan en plintrad närmast hust alternativt en plattrad istället för plintar närmast huset.
Regelverket blir i ett plan, alltså det blir ingen bärlina och sedan ovanpåliggande skruvreglar, det finns det inte plats för. Är det bäst att göra något i stil med det som bilden visar? Strecken visar där det går reglar med plintar under, sedan cc 60 reglar mellan dessa.
Jag är osäker på exakt hur jag skall göra regelverket.
Jag gissar att jag behöver en regel som går längst in mot huset och som går längs med huset? Är det denna som skall vila på plintraden längst in mot huset och inte de som går från huset och ut? Om det skall gå en bärlina längs med huset så hamnar den oundvikligt en 20-30cm från huset hur lägger man trallen när det blir en sån glipa?