Allvetare
· Västra götaland
· 8 378 inlägg
Inte för lukten från jorden...
Däremot hade jag blindbotten målad med cuprinol, det tog några år innan den lukten började släppa ur väggarna, efter jag rensat bort blindbotten och bytt isoleringen i golvet ...
Däremot hade jag blindbotten målad med cuprinol, det tog några år innan den lukten började släppa ur väggarna, efter jag rensat bort blindbotten och bytt isoleringen i golvet ...
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
"Edit: Läst om en person so hade liknande problem som du har. De grävde inte ut och då tog det ett par månader innan lukten försvann. Tänkte det kanske kan vara av intresse.[/QUOTE]
när de lade plast direkt på jord?
när de lade plast direkt på jord?
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
låter som ett helvete. Glad att höra att det blev bra. Hoppas på att jag inte ska behöva göra lika mycket för att få bort lukten.Dan_Johansson skrev:
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
Efter att jag lagt plasten så installerade jag en acetec pd-250 sorbtionsavfuktare med en extra seriekopplad kanalfläkt för ökat undertryck.G gmanhem skrev:
Luften i grunden känns väldigt fräsch nu och lukten har minskat något i huset men tyvärr luktar det fortfarande och sätter sig fortfarande i kläderna. Får se om det minskar efter hand. Antingen så sitter lukten hårt i interiören/isolering eller så har vi nån fuktskada någonstans.
Det som var glädjande är att sorbtionsavfuktaren drar mindre ström än min tidigare Woods tdr28fs. Trodde det skulle vara tvärtom men den är väldigt snål i drift. Började med att köra två första veckorna på 50rf för att nu köra konstant på 65rf. Drar ca 1-3kw/dygnet vilket känns helt överkomligt.
Luktar det fortfarande i huset? Kläder?S Stugmannen skrev:Efter att jag lagt plasten så installerade jag en acetec pd-250 sorbtionsavfuktare med en extra seriekopplad kanalfläkt för ökat undertryck.
Luften i grunden känns väldigt fräsch nu och lukten har minskat något i huset men tyvärr luktar det fortfarande och sätter sig fortfarande i kläderna. Får se om det minskar efter hand. Antingen så sitter lukten hårt i interiören/isolering eller så har vi nån fuktskada någonstans.
Det som var glädjande är att sorbtionsavfuktaren drar mindre ström än min tidigare Woods tdr28fs. Trodde det skulle vara tvärtom men den är väldigt snål i drift. Började med att köra två första veckorna på 50rf för att nu köra konstant på 65rf. Drar ca 1-3kw/dygnet vilket känns helt överkomligt.
Medlem
· västra götaland
· 363 inlägg
Liknande trådar
-
Vvb och inkommande vatten i krypgrunden
Vatten & Avlopp -
Behöver krypgrunden ventileras?
Grund & Markarbeten -
Åtgärda fukt i krypgrunden
Artikelkommentarer -
Hur ska man plasta marken i krypgrunden?
Grund & Markarbeten -
Plasta marken i krypgrunden, sluta en bit innan grundmuren eller inte?
Grund & Markarbeten