Byggahus.se
Hej, jag har en Bosch gcm 8 kap ger som klingskyddet har pajat på.

Snackade med Bosch kundtjänst och uppenbarligen går det inte att få tag i ett nytt som reservdel konstigt nog. Är det nån som vet om det finns nån annan såg med liknande skydd som skulle kunna passa efter lite moddning? alternativt om nån har ett att sälja köper jag gärna det.

Kollade lite och alla skriver att den har utgått och ingen annan såg verkar ha samma.

• Gilla
Blomman16
  • Laddar…
Redigerat:
Hej, har som sagt redan kollat med Bosch och de har inga delar kvar. Tänkte mest om nån maskin har ett liknande klingskydd som man kan modda så att det passar. Känns ju sjukt onödigt att köpa en ny såg pga detta.

Kåpan går fortfarande att beställa på sidan jag länkade till ovanför. Kan ju vara att de meddelar att den inte går att leverera efter beställning men det kan ju vara värt ett test.

T toolman77 skrev:
Kåpan går fortfarande att beställa på sidan jag länkade till ovanför. Kan ju vara att de meddelar att den inte går att leverera efter beställning men det kan ju vara värt ett test.
T toolman77 skrev:
Hej

den går att lägga i varukorgen men får felmeddelande efter det dessvärre.

9C404255-BA33-4999-AE19-3CB83664E084.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
55F7FB67-D709-49D0-BA49-6D8945D7E133.png
Skapa konto

Trist, hur trasig är kåpan? Är det möjligt att laga den även om det blir fult? Körde min ett kort tag utan skyddskåpa och det var en mycket nervös upplevelse så det är inget jag rekommenderar....

Den är rejält sprucken men ganska fint ”snitt” borde gå att limma med lite tur
16D0FA6C-FF2D-42BC-A8F0-078E14357032.jpeg
Skapa konto

Kanske går att fixa med en 3-D skrivare? Kan inget om såna själv, bara en tanke eftersom det inte krävs någon direkt millimeterprecision på utformningen.

S skogstomten skrev:
Kanske går att fixa med en 3-D skrivare? Kan inget om såna själv, bara en tanke eftersom det inte krävs någon direkt millimeterprecision på utformningen.
Bra ide! Är dock värdelös på cad, gissar att man måste vadds en ritning

Testa att limma och att sätta en extra bit plexi på ena sidan som förstärkning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.