27 647 läst · 74 svar
28k läst
74 svar
Hantverkare monterat handfat fel
Har också sädär. En smutssamlare utan dess like.davveno1 skrev:
Pågående badrumsrenovering.
Var mycket tydlig och visade fysiskt hur jag ville ha handfatet - dikt an mot vägg, för att kunna lägga en silikonfog och på de sätter hindra vattenstänk från barn att leta sig ner bakom.
Min instruktion var uppenbarligen inte tillräcklig då handfatet hamnade 1 cm ut och en fin springa har bildats.
Heller ingen fog på bänkskivan mot väggen och det är omöjligt att lägga en nu i den smala springan.
Handfatet är av delvis nedsänkt modell och limmat i skivan.
Vad ska man begära i detta fallet?
Kan dom flytta det när det är limmat?
[bild]
Då har man köpt fel kommod som inte är lämplig att ha i ett badrum. Finns väl en grund till att det kallas våtutrymme.BirgitS skrev:
Jag har en 20 år gammal. Inga problem med ”glipor” eller kvarstående vatten som behöver torkas bort.Skumpe skrev:
Dagens mode med tydligen icke vattentålig toppskick och ett litet handfat är väl inget vidare smart.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Men så är det ju inte med TS handfat.GoC skrev:
Sen att din kommod har hållit bra säger ju inget om att det går att köpa något idag där det inte står i anvisningarna att vatten ska torkas bort genast från kommoden.
Problem: TS har inte fått det han kommit överens med hantverkaren om. (TS bryr sig nog inte om hur ni vill att det ska ut, hur ni städar, om era barn skvätter om ni tror det blir svårt att byta kran.)
Lösning: ringa hantverkaren, säg -hej, du har inte gjort det jag bad dig om. När kommer du och fixar det?
Om hantverkaren är vettig så dyker han upp och löser det hela och skriker kanske fula ord i bilen när han är färdig. Om han är lite mindre vettig så skiter han i kunden och då bestrider man fakturan. Då kommer troligen hantverkaren skrika fula ord på flera olika platser.
Lösning: ringa hantverkaren, säg -hej, du har inte gjort det jag bad dig om. När kommer du och fixar det?
Om hantverkaren är vettig så dyker han upp och löser det hela och skriker kanske fula ord i bilen när han är färdig. Om han är lite mindre vettig så skiter han i kunden och då bestrider man fakturan. Då kommer troligen hantverkaren skrika fula ord på flera olika platser.
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
Visst är det så men det kanske helt sonika inte går att göra som TS vill...........de har antagligen satt det så nära de kan . Problemet som jag ser det är ju att TS har valt ett handfat som normalt inte sitter nära vägg och sen vill ha en lösning som inte hör ihop med det. Sen har det blivit som det blivit.K Knetech skrev:Problem: TS har inte fått det han kommit överens med hantverkaren om. (TS bryr sig nog inte om hur ni vill att det ska ut, hur ni städar, om era barn skvätter om ni tror det blir svårt att byta kran.)
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
Jo men många hantverkare tänker inte särskilt långt, de kanske bara gör vad en arbetsledare sagt att de ska göra.........Komma med förslag och sånt kan vara helt främmande för en del.