Byggahus.se
Hej
Vid nybyggnation så önskar jag ha en webkamera för att se att något händer under byggtiden.
Det kommer vara på långt håll så att inga ansikten kan ses och avlyst område.

Tips på kamera som kan sitta ute, strömmatning finns men wifi är ett måste.

Snälla inga juridik utlägg, jag har koll på lagar och regler.

MVH
Rickard

• Gilla
Lisa&Sluggo
  • Laddar…
Har du kollat med dom som bygger? Det brukar milt sagt INTE vara poppis, gubbarna brukar gå hem när dom fått reda på att dom filmas. Och det helt oavsett ev juridik.

• Gilla
JockeÅgren och 10 till
  • Laddar…
Ja.
Det är nog inte juridiken du ska fundera på, utan snarare om du själv skulle vilja bli filmad på jobet.

• Gilla
JockeÅgren och 3 till
  • Laddar…
J
Fotografen Fotografen skrev:
Ja.
Det är nog inte juridiken du ska fundera på, utan snarare om du själv skulle vilja bli filmad på jobet.
Får göra en time laps film som tar bilder på raster och efter arbetstid.

• Gilla
sawallen och 1 till
  • Laddar…
Hahaha snacka om mardröms kund. Du måste heta Staffan i verkligheten .

• Gilla
  • Haha
Hus tomte och 5 till
  • Laddar…
A
Galning

• Gilla
Hus tomte och 4 till
  • Laddar…
C Calore skrev:
Hahaha snacka om mardröms kund. Du måste heta Staffan i verkligheten .
Ledsen Staffan,, jag var tvungen ;)

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Det är ju skitsamma om inte ansikten syns. Du måste tala om för personerna som befinner sig på platsen att du har för avsikt att filma. Så kan de som inte vill bli filmad av en psykopat välja att inte gå dit till ditt bygge. Du måste dessutom skylta om din filmning så att alla kan avväga om de vill finnas på bild.
Vi har lokaler på arbetsplatsen som är välskyltade om liveövervakning, och att man väljer själv om man går in. Men det är endast för att övervaka maskiner inte människor.

Tänk om tänk rätt.

• Gilla
JockeÅgren
  • Laddar…
Jag har en bekant som med kamera fotade bygget en gång var 10:e minut (eller något sånt) och gjorde en film av bilderna. Riktigt roligt att spara.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Så länge du är tydlig med att det görs och entreprenören är med på detta så är det nog lugnt oavsett cringe-känslan. Många personer filmar hela bygget med sina GoPro eller dylikt och lägger sedan ut timelapse på diverse Youtube-kanaler för sådana som oss att beskåda.

Tips på kamera i ditt fall är valfri Reolink Wi-Fi modell. Har själv deras LTE modell med solceller.

Redigerat:
riob riob skrev:
Hej
Vid nybyggnation så önskar jag ha en webkamera för att se att något händer under byggtiden.
Det kommer vara på långt håll så att inga ansikten kan ses och avlyst område.

Tips på kamera som kan sitta ute, strömmatning finns men wifi är ett måste.

Snälla inga juridik utlägg, jag har koll på lagar och regler.

MVH
Rickard
Kolla på wish

MrJay
UHA UHA skrev:
Kolla på wish
Kolla INTE på Wish! Vill du ha lågkvalitetskamera med dålig säkerhet, menysystem med halvbruten engelska och gud-vet-vad så visst... köp från Wish, du får vad du betalar för.

• Gilla
C.Lundin och 2 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Kolla INTE på Wish! Vill du ha lågkvalitetskamera med dålig säkerhet, menysystem med halvbruten engelska och gud-vet-vad så visst... köp från Wish, du får vad du betalar för.
Har 7 st kameror som gått i flera år, menyn i appen är på engelska. Lösenordet byter man ut, det är 123 när man får dem. Det var Aliexpress på den tiden och ingen frakt.

Hade gått hem omgående om jag fått reda på att jag blivit filmad av kund under tiden jag utfört mitt arbete. Jävla dumheter.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.