Någon som har en aning om vad detta kan vara? Hittade ett stålrör ingjutet i betong. När jag grävde fram trädgårdsyta i gräsmattan. Det är ca 15 m från bostadshuset. Ca 70x50cm ingjutning och röret har en diameter på ca 6 cm
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Känns lite i längsta laget om det är en piskställning ni tänker på. Hur långt är det mellan rören?
Jag bodde på ett ställe där de hade en ganska rejäl torkställning ute på gräsmattan.
Det var rör ner i marken i vardera änden, som hade ett rejält T i överkant.
Sen spänt linor mellan, och avståndet mellan de lodräta stolparna var nog ca 4-5 meter.
Det kan mycket väl varit ett par rejäla gjutna betongklumpar i marken typ de som på TS bilder.
Inget jag någonsin funderade på då, men inser nu att de måste ju haft en ganska rejäl förankring.
Det var rör ner i marken i vardera änden, som hade ett rejält T i överkant.
Sen spänt linor mellan, och avståndet mellan de lodräta stolparna var nog ca 4-5 meter.
Det kan mycket väl varit ett par rejäla gjutna betongklumpar i marken typ de som på TS bilder.
Inget jag någonsin funderade på då, men inser nu att de måste ju haft en ganska rejäl förankring.
Verkar som ni fick det rätt! En äldre granne (ingen fara med corona vi höll goda avstånd) tittade just ut och bekräftade att paret som bodde här förr haft en tvättställning där.
Alltid kul att upptäcka lite nedgrävd historia även om det inte var guld vi hittade .
Alltid kul att upptäcka lite nedgrävd historia även om det inte var guld vi hittade .