58 920 läst · 122 svar
59k läst
122 svar
Att backa ut från sin tomt
Hemma hos mig är det ännu mindre plats än hos TS. Återvändsgata in med vår fastighet till höger. 2 hus längst ner på gatan i slutet av vår väg. Vägen slutar mot deras uppfarter. Samtliga boende här backar in på sina uppfarter. Jag som har lite längre bil (V90) och dessutom ska svänga 90 grader in på min uppfart får köra fram och justera en gång.
Har aldrig reflekterat över att det skulle vara ett problem.
Har aldrig reflekterat över att det skulle vara ett problem.
Jag ser det fortfarande som möjligt att det egentligen inte handlar om grannens uppfart men att det ursprungligen var en vändplats. Men med den info vi fick från TS är det omöjligt att säga något vettigt om det.
Skulle vara intressant att se hur vändplatser på andra vägar i området ser ut, fastighetsgränser DP mm.
Det andra som är intressant är att ta reda på när det blev fel (förutsätt att det var en vändplats från början)
Men om TS är smart övervägar han definitivt att flytta till ett annat område, där man är mindre beroende av sina grannar.
Skulle vara intressant att se hur vändplatser på andra vägar i området ser ut, fastighetsgränser DP mm.
Det andra som är intressant är att ta reda på när det blev fel (förutsätt att det var en vändplats från början)
Men om TS är smart övervägar han definitivt att flytta till ett annat område, där man är mindre beroende av sina grannar.
Fick du inte lära dig att backa runt hörn i trafikskolan?T Tom12 skrev:
Mest frustrerande i min mening. Jag la säkert en timma igår på att söka igenom tänkbara områden på kartor för att få reda på VAR någonstans det här är så jag kan få en bättre bild av situationen. Med den lilla skärmdump vi fått är det omöjligt att komma med någon som helst konstruktiv idé om lösning på situationen.Ubbe81 skrev:
Ärligt talat... jag tror detta är ett troll. Om man skaffar en övergripande bild av honom genom att läsa de trådar han skapat. Det är verkligen udda... hur många vuxna människor hatar rullgardiner och persienner? Hur många stör sig på en enkel väggarmatur typ 100 meter bort? På vanlig julbelysning i en flaggstång?tensiden skrev:
Mest frustrerande i min mening. Jag la säkert en timma igår på att söka igenom tänkbara områden på kartor för att få reda på VAR någonstans det här är så jag kan få en bättre bild av situationen. Med den lilla skärmdump vi fått är det omöjligt att komma med någon som helst konstruktiv idé om lösning på situationen.
Hur många kräver att få använda en grannes uppfart, och blir arg för att grannen hindrar någon från att köra upp på dennes garageinfart? Bilden han lagt in visar åtminstone att grannen har identisk situation som TS, men denne har inget problem utan backar uppenbarligen in på sin tomt. TS vägrar dessutom att ge andra läsare någon kompletterande information.
Nä, detta måste helt enkelt vara ett troll.
Jag tror mer på en person med problem än ett troll. Problem med sig själv, inte med grannarna.Nissens skrev:
Ärligt talat... jag tror detta är ett troll. Om man skaffar en övergripande bild av honom genom att läsa de trådar han skapat. Det är verkligen udda... hur många vuxna människor hatar rullgardiner och persienner? Hur många stör sig på en enkel väggarmatur typ 100 meter bort? På vanlig julbelysning i en flaggstång?
Hur många kräver att få använda en grannes uppfart, och blir arg för att grannen hindrar någon från att köra upp på dennes garageinfart? Bilden han lagt in visar åtminstone att grannen har identisk situation som TS, men denne har inget problem utan backar uppenbarligen in på sin tomt. TS vägrar dessutom att ge andra läsare någon kompletterande information.
Nä, detta måste helt enkelt vara ett troll.
Tror han startade en tråd under ett annat användarnamn för ca tio år sen, där han låtsades vara sin granne och sen, under sitt riktiga nick, svarade sitt alter ego mycket märkligt i den.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygglov-grannars-makt-vid-protester.110767/
Märkligt är det i alla fall.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 797 inlägg

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu förstår jag varför det var så snävt beskuret...
Redigerat av moderator:
Likt TS tidigare trådar så visar ju bildbeviset det alla räknar ut (och som gör att TS lämnar forumet för ett år åt gången då han blir kränkt för att ingen stöttar honom)
I detta fall är det ju TS som är aggressiv och trakasserar grannen. Och att grannen antagligen använde sig av nödvärn under pågående brott.
Ty det är ett brott att beträda en annans tomt.
I detta fall är det ju TS som är aggressiv och trakasserar grannen. Och att grannen antagligen använde sig av nödvärn under pågående brott.
Ty det är ett brott att beträda en annans tomt.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TS har ju dessutom en stor tomt där denne kan anlägga en helt ny infart som inte kräver vändning på grannens mark.
Nej, grannen uppträder inte heller som han borde. Om TS beskrivning stämmer.