2 059 621 läst · 32 467 svar
2060k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.
Ja de har nog en del fakta och en stor del teorier.T tanaris skrev:Ja, det gissas säkert friskt även på Folkhälsomyndigheten. Det måste man göra när man inte vet. Men skillnaden är att han inte är ensam om att gissa utan har några hundra medarbetare, så den samlade erfarenheten och kompetensen gör att gissningarna blir något mer kvalificerade än när någon sitter ensam hemma i sin villa i någon mindre ort i Sverige och försöker göra samma sak. Plus, förstås, att de har mycket bättre faktaunderlag så de behöver inte gissa fullt lika mycket.
Det som blir tokigt är när man vill ge något bra till journalister och då verkar risken bli att det hoppar något populistiskt ut.
Lyssna gärna på de intervjuer han ger och fundera på vad som är fakta som kommer från deras grupp och vad som är gissningar.
Farligt läger alltså.T tobiast skrev:Tror inte regeringen är kritiska till FHM. Regeringen och FHM är troligen eniga om strategin som går ut på att prioritera ekonomi. Så det är nog inte som det verkar att FHM styr strategin. Hade FHM varit allenarådande hade den akuta folkhälsofrågan varit i fokus. Om man till äventyrs skulle ha missat nedskärningar i vård och beredskap och det faktum att den linjen är en politisk linje över partigränserna.
När det är över är det dags att se över dessa "experter"
”All makt åt Tegnell, vår befriare!”, som folk som läst för mycket Bröderna Lejonhjärta går runt och säger just nu.... Säga vad man vill, men viruset skapar verkligen en massa ny humor!optimum skrev:
Jag förstår vad han säger och även varför han säger det.
Jag har rätt så hyfsad utbildning och lång livserfarenhet vilket hjälper till att sålla agnarna från vetet.
Sätter snart en tomtemössa på honom.
Än så länge lyssnar jag på vad han säger men det är inte hans ord som styr mitt liv. Det som kommer från regeringen är givetvis det jag följer.
Men jag förstår att du gillar honom precis som de frälsta ser upp till sin predikare. Den som förkunnar det heliga ordet kan ju inte ha fel. Historierna i Knutby är talande exempel.
Har detta något med Coronaviruset att göra?L Lars48 skrev:Vet ni va. Nu tror ni att jag är en konspiratoriker men det struntar väl jag i.
Jag har en vännina hos mig ikväll som bor i Sundbyberg . Hon påstår att hon har sett nåt lik en rund flygplan som rörde dig fram och tillbaks. Hor ser att varelser som har huvud som en älg och kropp som människor går marsch framför hennes fönster (4 våningar). Hon tar kameran och filmar. Hon påstår att hon har sett den runda UFO grejen 5 nätter i rad.
Jag har inte sett videon än men jag ska snart titta på den.
Personligen tror jag inte på det alls. Men det går en trend att folk börjar se saker och ting.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 516 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 516 inlägg
Nej, det är tompas11 som har missförstått vad de gör eftersom hen tror att man kan lita på vad en krönikör i en kvällstidning skriver.L Lars48 skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 516 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 516 inlägg
Du har helt missförstått min inställning till Tegnell, jag ser inte alls upp till honom som en predikare eller något liknande, lika lite som jag slaviskt följer honom och tycker precis likadant. Däremot har jag inga problem med att förstå vad han menar och tycker inte att det är vare sig gissningar eller svammel även när jag inte håller med honom.optimum skrev:
Jag förstår vad han säger och även varför han säger det.
Jag har rätt så hyfsad utbildning och lång livserfarenhet vilket hjälper till att sålla agnarna från vetet.
Sätter snart en tomtemössa på honom.
Än så länge lyssnar jag på vad han säger men det är inte hans ord som styr mitt liv. Det som kommer från regeringen är givetvis det jag följer.
Men jag förstår att du gillar honom precis som de frälsta ser upp till sin predikare. Den som förkunnar det heliga ordet kan ju inte ha fel. Historierna i Knutby är talande exempel.
För den delen följer jag inte slaviskt vad regeringen säger heller. Jag bildar mig en egen uppfattning från många håll.
Då var det sant. På min frus jobb fanns inget provtagningsmaterial på natten mot tisdag, natten som gick fanns det. Alla på hennes jobb kan utföra testerna, tyvärr är det nattetid en jourläkare som över telefon ska bedöma om det behövs, över telefon gäller även dagtid f.ö.tttomten skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Håller mig hemma med:
Torrhosta med irriterade luftvägar.
Känsla av svullen hals och lite lite ont.
Lite lätt snuva på morgon.
Haft i 3-4 dagar.
Har även en "förlylningsblåsa" i munnen, det har jag inte läst om någonstans angående covid-19.
Sambon hade denna hosta i 2 dagar för typ 2 veckor sedan, därefter putsväck.
Vad tror ni, förkylning eller covid-19?
Haft i 3-4 dagar.
Har även en "förlylningsblåsa" i munnen, det har jag inte läst om någonstans angående covid-19.
Pest eller kolera.Darling McFluff skrev:
Håller mig hemma med:
Haft i 3-4 dagar.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Lite skruv har tagit. Var i min affär idag, minst 2 meters avstånd verkade vara en oskriven lag som alla höll, tyvärr har man inte informerat barnen om den saken, de sprang runt o tjatade om lördagsgodis som inget hänt
Om jag själv haft barn hade de fått stanna i bilen eller hemma.
Om jag själv haft barn hade de fått stanna i bilen eller hemma.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg