11 113 läst · 43 svar
11k läst
43 svar
Husdrömmar - Åttakantigt innovativt ekohus i Jämtland
På konsumentens sida
· 2 939 inlägg
Ekoingenjören Sven Wadmans drömhus är ett stort, åttakantigt experiment med väldigt speciella ekologiska och energismarta tekniklösningar. Det är tänkt att det ska bli ett hus för framtiden, om det blir bra vill säga.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Åttakantigt innovativt ekohus i Jämtland
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Åttakantigt innovativt ekohus i Jämtland
Jag tycker det var ett bra program. Fint hus. Väldigt annorlunda och kul att följa.
Jag hade velat ha lite mer siffror gällande energisystemet.
Sen fick jag för mig att det skulle vara golvvärme, men i ett av sovrummen satt det en radiator på väggen?
Jag hade velat ha lite mer siffror gällande energisystemet.
Sen fick jag för mig att det skulle vara golvvärme, men i ett av sovrummen satt det en radiator på väggen?
Nybyggare
· Stockholm
· 352 inlägg
Att kindpussa i kardborresandaler är lite som att riva hus i kostym.
Medlem
· Blekinge
· 204 inlägg
Ett bra programm & roligt hus!
Kul hus, men varför dubbla värmesystem, radiatorer + golvvärme? Och varför ingen möjlighet att elda? Vill han spara el är väl vedeldning toppen under de kalla vintrarna där uppe?
Tycker även köket blev onödigt trångt för ett 180 m2 stort hus, hellre ett matbord utanför köksytan.
Kul med annorlunda lösningar, man kunde gjort en presentation som hade varit enklare att hänga med på, han var inte den mest pedagogiska personen, och vi fick inte se hela presentationen av anläggningen.
Ingenting sade som telematik, internet, smarta system? Hade huset ens fiber eller nån sorts uppkoppling?
/S
Tycker även köket blev onödigt trångt för ett 180 m2 stort hus, hellre ett matbord utanför köksytan.
Kul med annorlunda lösningar, man kunde gjort en presentation som hade varit enklare att hänga med på, han var inte den mest pedagogiska personen, och vi fick inte se hela presentationen av anläggningen.
Ingenting sade som telematik, internet, smarta system? Hade huset ens fiber eller nån sorts uppkoppling?
/S