2 416 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Compact living - 11 hus under 40 kvadrat
På konsumentens sida
· 2 938 inlägg
Compact living är bra för miljön och ibland även för plånboken. Här kommer 11 hus på under 40 kvadratmeter som är till salu just nu.
Du kan läsa artikeln här: Compact living - 11 hus under 40 kvadrat
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Du kan läsa artikeln här: Compact living - 11 hus under 40 kvadrat
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Nej, jag har inte råd att köpa något av husen. Men ingen har heller lovat att husen skulle vara billiga. Hellre bor jag kvar i min villa i Älvsjö, värderad till cirka 8 milj. Då har jag 150 kvm boarea och stort garage. — Dock inte sjöutsikt...... Jag får titta på ekorrar och talgoxar m.fl. flygande vänner. Och många katter och ibland rådjur.
Det är fint det medB BryggArk skrev:Nej, jag har inte råd att köpa något av husen. Men ingen har heller lovat att husen skulle vara billiga. Hellre bor jag kvar i min villa i Älvsjö, värderad till cirka 8 milj. Då har jag 150 kvm boarea och stort garage. — Dock inte sjöutsikt...... Jag får titta på ekorrar och talgoxar m.fl. flygande vänner. Och många katter och ibland rådjur.
Kalla det för hus så rymlig fantasi .......saknas
33 kvadrat i Strömstad.
Bedrifter å trycka in 8 rum på den ytan.
. Bor själv på mellan 45
-50 kvm med sambo,
1 barn å 3 hundar å gjort i nästan 2,5 år dessförrinnan på 42 kvm i 3år minus barn. nu har vi fått tillökning så e i full färd å bygga ut
. Som sagt svenskarna e dom som har mest kvm per skalle. Har man bara bra planlösning så går de mesta
Bedrifter å trycka in 8 rum på den ytan.
-50 kvm med sambo,
1 barn å 3 hundar å gjort i nästan 2,5 år dessförrinnan på 42 kvm i 3år minus barn. nu har vi fått tillökning så e i full färd å bygga ut
bottenvåning 27, övervåning 37och förråd på 8,5. 72,5 m2 på 8 rum. men bara 33 m2 att bo på + 10 m2 till nå annat. Hur räknar man sådant här?Biffen87 skrev:
33 kvadrat i Strömstad.
Bedrifter å trycka in 8 rum på den ytan.. Bor själv på mellan 45
-50 kvm med sambo,
1 barn å 3 hundar å gjort i nästan 2,5 år dessförrinnan på 42 kvm i 3år minus barn. nu har vi fått tillökning så e i full färd å bygga ut. Som sagt svenskarna e dom som har mest kvm per skalle. Har man bara bra planlösning så går de mesta
Då har jag 5 rum på 35 m2