Byggahus.se
Någon som vet vad detta beslag heter?
Används för att fästa upp lampor i tak/vägg.

Tack på förhand!

• 70D2F5B3-EA2A-49CB-A20F-4CD0F3674A97.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog svårt att hitta någon standardmodell som passar om det är det du är ute efter?
Enklast är nog att kolla om den finns som reservdel till just din lampa.

Lampfäste?

useless useless skrev:
Det är nog svårt att hitta någon standardmodell som passar om det är det du är ute efter?
Enklast är nog att kolla om den finns som reservdel till just din lampa.
Nej, behöves ingen standard, skall användas till ett annat projekt. Men nyfiken på att va de heter då jag behöver fler

Jag bumpar upp den här tråden. Jag är på jakt efter fyra stycken av dessa. Har googlat mig blå på "u-fäste", "u-beslag" och "u-bygel" utan att hitta rätt. Har även besökt byggvaruhus och försökt komma på en engelsk översättning för att beställa från utlandet men utan framgång. Det måste väl finnas NÅGON som säljer fästen till lampor?

Ser ut som det skulle kunna vara ett av IKEA:s lampfästen. Jag skulle kolla om det finns som reservdel hos dem.

A
Är ju faktiskt bara en bockad plåtremsa,inte alltför komplicerad tillverkning för en normalbegåvad person:)

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Victor1980 Victor1980 skrev:
Jag bumpar upp den här tråden. Jag är på jakt efter fyra stycken av dessa. Har googlat mig blå på "u-fäste", "u-beslag" och "u-bygel" utan att hitta rätt. Har även besökt byggvaruhus och försökt komma på en engelsk översättning för att beställa från utlandet men utan framgång. Det måste väl finnas NÅGON som säljer fästen till lampor?
Har du en vinkelslip och ett skruvstäd gör du dem enkelt själv...

• Gilla
Nicke-85
  • Laddar…
A
Eller liten mutter + superlim:)

• Gilla
Jacoblj
  • Laddar…
richardtenggren
Eller gängpressande skruv :)

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.