Byggahus.se
thomas33 thomas33 skrev:
Om du menar utsidan så är det granitkeramikplattor både på väggar och tak.
Hehe nej menar inomhus.

• Haha
thomas33
  • Laddar…
T trickydicky skrev:
yepp, syns i programmet också.
Bygglovet borde återkallas.
Så länge kök, toalett, och 1st sovrum ligger i samma plan (eller möjlighet till någotdera finns i samma plan) så räcker det. Det ska även gå att nå det planet utifrån med rullstol. Sen kan det vara hur många trappor som helst till resten av huset.

• Gilla
Abbe W och 1 till
  • Laddar…
Var intressant och se ännu en Husdröm.

Har varit i relativt nybyggt hus i Skottland, i granit ägt och gjort av en stenhuggare och tycker man kunde fått samma eller ännu snyggare fasad med granitsten, personiigen hade jag nog funderat på en sådan lösning som billigare och mer genomtänkt. 2,5 mille över budget är ju lite väl tilltaget.

Men vet om att vi är sämre på o bygga sådana stenhus här i Sverige (granit, hård sandsten osv) , och priserna här när man nämner granit är ju dyrt. Och energikraven hade kanske blivit sämre, även om jag förstått att man kan kombinera med även lättbetong så man får det bästa från båda världar.

Avvattningen såg lite knepigt kvalitetsmässigt gjord ut det lilla man hann se. Att takrännor osv inte behöver vara groteskt stora lärde jag mig också när jag var i skottland, de var visst så förr i sverige också, men om man bygger in det måste ju kvaliten vara allra bästa. Hoppas det är det.

Men förstår iden med monopolhus och kul att se en annan lösning, håller tummarna att taket blir underhållsfritt, förstår verkligen iden. Planlösningsmässigt tyckte jag de fått till det riktigt bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.