Tog bort puts på ett av rummen i källaren. De andra 3 väggarna gick det hur bra som helst, men nu sista väggen verkar allt gå åt helvete.
Så hur lagat man hålen som har blivit när jag har skrapat bort bruk? De andra väggarna har jag putsat upp med murbruk C. Tror definitivt inte att det håller när det är så stora hål i väggen.
Så hur lagat man hålen som har blivit när jag har skrapat bort bruk? De andra väggarna har jag putsat upp med murbruk C. Tror definitivt inte att det håller när det är så stora hål i väggen.

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 197 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 197 inlägg
Murbuk C skulle jag säga. Det verkar vara betonghålsten och de är ju lite glatta så att putset fäster dåligt. Kanske värt att grunda med en A-bruksslamning på den råa betongstenen innan putsning?
Ringde Finja betong kundservice.
Han tyckte man skulle prima och sen köra på deras "laga vägg" bruk.
Men att slamma med A bruk låter betydligt billigare och förmodligen mer rätt.
Frågade även en byggare. Han tyckte man skulle använda cement. Han sa att det kan bli någon spricka, men att det håller. Så det alternativet tyckte jag var mindre bra.
Han tyckte man skulle prima och sen köra på deras "laga vägg" bruk.
Men att slamma med A bruk låter betydligt billigare och förmodligen mer rätt.
Frågade även en byggare. Han tyckte man skulle använda cement. Han sa att det kan bli någon spricka, men att det håller. Så det alternativet tyckte jag var mindre bra.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Hur gör man med Duro Easy cover vid rörgenomföringar och manschett på väggen?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fäster man innertakets diffusionsspärr/ångspärr som möter putsade isolerblock på väggen?
Stenhus -
Puts fallit av väggen bakom diskbänk
Byggnadsvård -
Puts lossnade: Ska jag putsa om hela väggen?
Grund & Markarbeten -
Putsa om hela källarväggen?
Byggmaterial & Byggteknik