Byggahus.se
Karlia
Tråkigt! Så vill jag ju inte att det ska bli.

Än så länge är den lilla för det mesta mycket respektfull, hon kommer från familj där det var fem vuxna katter. Hon är fantastiskt bra på kattspråk! Ibland rör sig den storas svans lite för roligt för att hon ska kunna låta bli..

FB_IMG_1489743380512.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte mitt eget foto men det är värt att visa den här finklädda kissen

• Gilla
  • Älska
bonnier och 8 till
  • Laddar…
Den underbart varma och sköna sommaren 2018 hade vi dagligen besök av en igelkott. Katten var förstås nyfiken.
IMG_20170705_214835.jpg
Skapa konto

Anledningen till besöken var att den lilla kraken till igelkott var törstig. Vi har nästan alltid en vattenskål framme, särskilt när det är varmt ute så han visste att här finns det att dricka.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 21 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har haft som mest tre katter permanent samtidigt. Totalt under åren sju katter. Den underbara mjuka, sociala sköldpaddsfärgade honkatten Mimmi blev som djävulen från underjorden när hon löpte (vi hade inte hunnit kastrera henne). Efter nästan två veckor med alla fönsterlister bortkratsade och högljutt skrikande dygnet runt, så släppte 10-årige sonen ut henne och sa "Det är bara naturligt mamma!"

Två och ett halvt dygn senare kom hon hem, helt slut och lerinpackad från topp till tå och sov i två dygn! Hade satt fram mat och vatten. Och duschen efter två dygns sovande tog hon med ro.

Mimmi är en liten katt, men när de fyra kattungarna kom insåg vi att hon enbart träffat/valt de allra största hankatterna.

Nåväl, sålde tre, behöll en och en till kom tillbaka. Mimmi och de andra två honkatterna blev kastrerade.

Mimmi höll koll på alla, bestämde över både katter, hundar och människor. Som en drottning gled hon genom huset och förväntade sig att alla skulle öppna dörrar för henne, vilket vi gjorde (fanns förstås kattluckor). Och nåde den katt eller hund som ens vågade slänga en blick på hennes matskål.

Mimmi levde i 18 år och är/var min favoritkatt.

• Gilla
  • Älska
Kickan42 och 19 till
  • Laddar…
Karlia
Väntar på att Svea ska komma in. PSX_20200126_152730.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Igen och 14 till
  • Laddar…
Myser
upload_2020-1-27_10-58-27.png
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Dricksfontän
_20200201_223300.JPG
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Maria T
Jiji Jiji skrev:
Dricksfontän
[bild]
Är akvariets invånare svårt traumatiserade, eller kanske vana vid det Stora Mörka? :D

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
De är nog lite dumma för de kommer när katten hoppar upp. Fiskarna tror att det är mat på gång. Katten är inte intresserad av fiskarna, men han skulle ju kunna råka dricka upp en eller annan. Det är just nu bara två vuxna guppy och några yngel och en zebrasnäcka. Det går inte att ha mkt mer i det där lilla akvariet. :D

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Åhå, är det sådan fontän katter vill ha! Jag provade med en vanlig, gick på reklamen med färskt rörligt vatten. Svea dricker hellre från en smutsig vattenpöl utomhus än från en väsnande fontän.

• Gilla
Igen och 8 till
  • Laddar…
Ja, vatten med smak ska det vara. Dypöl och fisk är populära smaker. :rofl:

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
Karlia Karlia skrev:
Åhå, är det sådan fontän katter vill ha! Jag provade med en vanlig, gick på reklamen med färskt rörligt vatten. Svea dricker hellre från en smutsig vattenpöl utomhus än från en väsnande fontän.
Ja sådan fungerade inte för våra katter heller.
Fick själv tips från djuraffären att man kan ha nån större skål med akvarieväxter i. Sedan att man inte ska ha vatten precis bredvid maten.

Har dock inte testat det med växterna. Då våra katter dricker ok nu när jag flyttade vattenskålen.

Jag har dock placerat vattenskålen inne i toaletten. Av någon anledning gillar dom det mer nu.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
kisumisu
Mina älsklingar ;):love:

• 20180220_005359.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Tallguy196 och 16 till
  • Laddar…
DSC_1368.JPG
Skapa konto

"jobbekatt"

• Gilla
  • Älska
Tallguy196 och 10 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Fiskarna tror att det är mat på gång.
Fast de kan väl ha ganska rätt, om än inte på det sätt de tror... :cool:

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.