Byggahus.se
Och angående 5 års vagnskada så är det nått du får avtala med bilmärket. Normalt är 3 år och man får ha koll själv när den löper ut för allt för ofta så meddelas inte det och när krocken kommer så finns det bara halvförsäkring..

K Kallsing skrev:
Och angående 5 års vagnskada så är det nått du får avtala med bilmärket. Normalt är 3 år och man får ha koll själv när den löper ut för allt för ofta så meddelas inte det och när krocken kommer så finns det bara halvförsäkring..
Vagnskada kan du väl inte avtala om?
Kollade nu lite snabbt och hittade inga längre än 3 år.
Vagnskadan är ju tillverkaren och inte återförsäljaren som står för.

Redigerat:
L lob skrev:
Vilket bilmärke har 5 års vagnskadegaranti? Har jag aldrig stött på men nu kanske jag får lära mig nåt nytt.

/LOB
Kollade bara de största,
Bmw, mercedes, renault, kia, hyundai, audi. volvo.
De har alla 3 år. Vilka fabrikat utöver dem som har 5 år har jag inte den blekaste aning om.

K Kallsing skrev:
Ni blandar inte ihop det.med nybilsgaranti som en del har längre än 3 år? Lycka till med att avtala hur lång vagnskadegarantin ska vara.....

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Det normala är 3 år. Men vad du och din bilförsäljare kommer fram till är väl inget som nån har med att göra. Vill dom sälja bil till dig så kan dom mycket väl ha erbjudande. Vagnskadan är ett avtal mellan bilmärket och deras avtalade försäkringsbolag.
Och jodå jag vet skillnaden mellan nybilsgaranti och vagnskada..

K Kallsing skrev:
Det normala är 3 år. Men vad du och din bilförsäljare kommer fram till är väl inget som nån har med att göra. Vill dom sälja bil till dig så kan dom mycket väl ha erbjudande. Vagnskadan är ett avtal mellan bilmärket och deras avtalade försäkringsbolag.
Och jodå jag vet skillnaden mellan nybilsgaranti och vagnskada..
Har aldrig hört någon som lyckats med det trots stort bil intresse men om någon på forumet har lyckats lär vi ju få höra det annars tar jag det för en skröna.
Vill en biltillverkare sponsra så kör dom ränte kampanjer, vinterdäck på köpet, fri service eller bra pris på något paket.

• Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
Nä så är det ju såklart. har inte du hört det så finns det inte. Dumt av mig

K Kallsing skrev:
Nä så är det ju såklart. har inte du hört det så finns det inte. Dumt av mig
Har du själv gjort en sådan affär?
Jag ställer samma fråga till alla på forumet.
Har någon på forumet gjort en sådan affär?

A Argastesnickaren skrev:
Har du själv gjort en sådan affär?
Jag ställer samma fråga till alla på forumet.
Har någon på forumet gjort en sådan affär?
Enda jag vet är att man kunde köpa till 1 eller 2 år motorgaranti på volvo, körde taxi förr. VW gick det inte på till taxi, möjligtvis privat. Men man behöver nästan livstidsgaranti på de motorerna vi hade.
Vagnskada minns jag inte helt rätt men de var bara de sedvanliga 3 åren på de bilarna vi körde, skulle ju vara märkligt om inte åkaren köpte till 1-2 år om de hade gått då bilarna bara gick i 5 år.

R Rkarlsson skrev:
Enda jag vet är att man kunde köpa till 1 eller 2 år motorgaranti på volvo, körde taxi förr. VW gick det inte på till taxi, möjligtvis privat. Men man behöver nästan livstidsgaranti på de motorerna vi hade.
Vagnskada minns jag inte helt rätt men de var bara de sedvanliga 3 åren på de bilarna vi körde, skulle ju vara märkligt om inte åkaren köpte till 1-2 år om de hade gått då bilarna bara gick i 5 år.
Precis, motorgaranti går att köpa till och det behövs på VW, Audi.
Min Audi cab med 2.0 tfsi gick inte 100 mil på en liter svindyr olja a 330 kr och den såldes innan den gått 1200 mil.
Vagnskada är något helt annat och än är här ingen som lagt fram några bevis på att någon faktiskt lyckats köpa till extra år.

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.