1 508 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Vilket elavtal?!
Hej!
Finns det någon där ute som hittar i elavtalsdjungeln?
Har köpt en semesterbostad på 180 kvm i Roslagen och huset är endast delvis isolerat. Uppvärmningen sker med el-element. På sikt ämnar vi dock tilläggsisolera och sätta in värmepumpar men för tillfället begränsar vi besök till perioder då vi inte behöver värma upp huset. Detta innebär av vi endast använder elen för uppvärmning av rör under vinterhalvåret. Med dessa parametrar i åtanke, vad skulle ni rekommendera för avtal. Rörligt? Fast? Vilket bolag? Etc, etc.
Vet knappt ens vad för frågor jag ska ställa för att ta en välinformerat beslut.
Alla tips emottages tacksamt!
Finns det någon där ute som hittar i elavtalsdjungeln?
Har köpt en semesterbostad på 180 kvm i Roslagen och huset är endast delvis isolerat. Uppvärmningen sker med el-element. På sikt ämnar vi dock tilläggsisolera och sätta in värmepumpar men för tillfället begränsar vi besök till perioder då vi inte behöver värma upp huset. Detta innebär av vi endast använder elen för uppvärmning av rör under vinterhalvåret. Med dessa parametrar i åtanke, vad skulle ni rekommendera för avtal. Rörligt? Fast? Vilket bolag? Etc, etc.
Vet knappt ens vad för frågor jag ska ställa för att ta en välinformerat beslut.
Alla tips emottages tacksamt!
Det som blir billigast i längden är vanligtvis ett rörligt pris. Sedan får du själv ta ställning till om du vill ha miljömärkt el. Det brukar inte vara några stora pengar att spara på att byta bolag.
Har precis bytt till Tibber som har timdebitering, Rörligt pris utan påslag. Miljömärkt el.
39:- / mån i abb. Säg till om du vill ha inbjudan så får man en summa pengar att handla prylar för till ett smartare hem för att göra åt mindre el.
39:- / mån i abb. Säg till om du vill ha inbjudan så får man en summa pengar att handla prylar för till ett smartare hem för att göra åt mindre el.
Jag gynnar gärna ngn annan - skicka en inbjudan!C cullberg skrev:
Liknande trådar
-
Vilket Färgfilter filtrerar minsta partiklar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilket metall till stekhäll
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Vad blir bäst.Jag vill täta på altanen , de är mellan trä och plast, 1mm till 2mm. Är utefog de bästa, eller vilket är de?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilket elavtal tecknar ni med E-on?
El -
Vilket elavtal i vinter? Mixpris, pristak, vintersäkra, fondhandlad el?
Elavtal, elpriser & elförbrukning