Försöker med Stora Kedjan, men de säger att jag ska ta det online. Jag tar det online, och de säger att gå tillbaka till varuhuset. Väl tillbaka i varuhuset säger se att jag måste vara där en vardag så de kan prata med tillverkaren.
Jag har letat rätt på artikelnummer, och de för våran ifråga, så det borde väl inte vara svårt? Kan Man tycka.
Provar en butik som bara finns online. Men de för inte reservdelar.
Finns någon återförsäljare som inte krånglar?
Jag har letat rätt på artikelnummer, och de för våran ifråga, så det borde väl inte vara svårt? Kan Man tycka.
Provar en butik som bara finns online. Men de för inte reservdelar.
Finns någon återförsäljare som inte krånglar?
Berätta vilket typ av verktyg och gärna fabrikat.
Ibland kan det verka rörigt att hitta rätt men plötsligt så finns det nån som har ett gediget sortiment.
Skulle själv för nån vecka sedan ha slipband till min bandslip, besökte en byggbutik, 3 veckors leveranstid (och fel storlek vet jag nu). Sökte på nätet fick då bara träff på en obskyr dansk sida som var tokdyr. Råkade då beställa fel storlek från en butik i Norrland, och när jag insåg att jag mätt fel så hade dom även rätt band i sitt sortiment, bara inte framgick så tydligt.
Så söka o fråga går...man får bara ha koll på sina siffror.
Ibland kan det verka rörigt att hitta rätt men plötsligt så finns det nån som har ett gediget sortiment.
Skulle själv för nån vecka sedan ha slipband till min bandslip, besökte en byggbutik, 3 veckors leveranstid (och fel storlek vet jag nu). Sökte på nätet fick då bara träff på en obskyr dansk sida som var tokdyr. Råkade då beställa fel storlek från en butik i Norrland, och när jag insåg att jag mätt fel så hade dom även rätt band i sitt sortiment, bara inte framgick så tydligt.
Så söka o fråga går...man får bara ha koll på sina siffror.
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Jag har handlat en del på reservex.se, de verkar också kunna ta hem alla möjliga reservdelar som inte finns i webbshoppen.
På Ebay kan man köpa massor av billiga reservdelar från t ex Tyskland eller Storbritannien. Då är det ingen 'kinaskatt'.
Vill man handla billigt från Kina så finns det bättre ställen.
Däremot åker man på 'kinaskatten' om man importerar själv från USA, vilket kan vara en nackdel just i verktygssammanhang.
Vill man handla billigt från Kina så finns det bättre ställen.
Däremot åker man på 'kinaskatten' om man importerar själv från USA, vilket kan vara en nackdel just i verktygssammanhang.
När det gäller reservdelar till Makita så kan jag ge mina varmaste rekommendationer att vända sig till Verktygsvaruhuset i Örebro. De har hjälpt mig vid ett flertal tillfällen utan minsta krångel och snabb hantering.
Nu kom den lille rackaren i alla fall till slut.
Tog en stund att få den skickad från Finland, så jag undrar lite var den kom från ursprungligen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog en stund att få den skickad från Finland, så jag undrar lite var den kom från ursprungligen.
Klicka här för att svara