Byggahus.se
Hej
Söker en fasttelefon man kan skruva fast i väggen och ha ett SIM-kort i.

d.v.s gammal människa ska kunna ringa som vanligt men utan fasttelfon lina.

Vill minnas att jag sett det någonstans.... Men vart?

Annars kan man köra med en larmuppringare mm.

Finns ett antal olika med stor variation kring hur mycket knappar som finns.

Possio (de är stora på mobila faxar) har några modeller som är lätta att använda (med minimalt av kringfunktioner)

Annars finns det några varianter hos Dustin typ denna:

http://www.dustinhome.se/pd_5010199945.aspx

Om du vill söka kan jag rekommendera "Stationär GSM telefon" som söksträng då får du en hel del träffar.

Just possio har vi kört mycket med på firman och de fungerar bra.

Eller varför inte en twinlink (http://www.byggahus.se/forum/teknik/www.omc.se) så kan man använda vanliga analoga telefoner. Den simulera en vanlig analog telelinje används vanligtviss till inbrottslarm eller hisslarm. Men den kan även användas till en vanlig telefon.

it-snubben skrev:
Googlade på "fast mobil"
Vilken fantastisk självmotsägelse! :)

mumiemonstret skrev:
Vilken fantastisk självmotsägelse! :)
Tråden är ca sex år gammal!

Här kommer "svar" på ditt påstående:
"Fast mobil" och "Fast GSM" har det pratats om sedan stormen Gudrun 2004/2005. Telia har ersatt kopparburen fast telefoni med "fast GSM" sedan iaf 2005, dom har fått pausa den utbyggnaden några ggr, har ej koll på hur det ser ut idag.

Edit:
Dom första mobiltelefonerna som kom hade inget eget batteri utan den utnyttjade bilens elsystem, senare kunde man köpa till ett batteripack, stort som en portfölj, så att mobiltelefonen blev "släpbar".

Redigerat:
Mikael_L
Mikael_L
Drygt 5000, kanske lite dyrt ... :)

Mikael_L
Ja nu gällde tråden inte små eller enkla mobiltelefoner, utan GSM-telefoner som ser ut som gamla fasta telefoner.
Men tack för din medverkan. (y) ;)

I mitt fall så letar jag efter en telefon med en ordentlig lur, och gärna ganska stora knappar åt min far som har parkinsson. Det är helt omöjligt för han att sköta en "vanlig" mobil längre.

Mikael_L
Jag har precis kastat iväg en beställning på en sån där Motorola, från webblagret.
Smidig beställning, man kunde betala med swish, och behövde inte registrera något konto eller så.

Jag kan meddela sen hur det gick med allt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.