Byggahus.se
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jodå, ett företag är inte automatiskt arbetsgivare, utan det måste registreras hos Skatteverket.

[länk]
Precis det stämmer. Företag behöver bara vara registrerade slm arbetsgivare om de ska betala ut lön till anställda. Jag ringde skatteverket och kontrollerade och de sa att köper de alla tjänster så är det inget konstigt med att inte vara registrerade som arbetsgivare

Camilla1982 Camilla1982 skrev:
Reparerad sten?
Vad / hur menar du då?
Om det blir en skada repareras den så bra det går. Se deras villkor om det är så.

Punkt 1, försäkra dig om var stenen kommer ifrån. En infärgad sten från Kina(risken finns) eller en naturlig sten från Afrika via en Italiensk stenhuggare är värt några tusen extra.

Är uttagen förstärkta med infälld armering?
Har underlimmad diskho men planlimmad är bättre långsiktig lösning.
Ange alla radier så det blir som tänkt.

Stenen är från Zimbabwe och deras fabrik ligger i Estland Tallinn

Om du hat tid, åk ut och prata med olika firmor! Finns väl isf 5st i sthlm som har skivor på lager, En del har så att man kan titta på skivan man vill ha, just den du vill ha kan skilja sig väldigt myvket från block till block!

Har beställt från stenskivor.se. Var väldigt professionell och noggrann beställning med ritningar etc och allt blev som förväntat. Det var grön marmor till ett bord. Jag var även på deras showroom/kontor i Malmö och de gav inget annat än ett seriöst intryck. Jag kan inte uttala mig om de har förfalskad Nero assoluto (...) eller om deras utsågningar till vasken är bra.

Har svart granit som bänkskivor i köket. Aldrig mer, går aldrig att hålla rent, kalkavlagringar och fettfläckar syns. Nästa gång blir det Bohusgranit.

• Gilla
kest
  • Laddar…
Använde stonecom och är nöjd. Dom gav mig till och med en ny fönsterbänk som jag råka måtta fel utan att ta extra betalt. 2 från Estland som monterade trevliga och duktiga.

Det finns ingen svart granit utan det är diabas. Dock är inte all diabas som Nero Assoluto från Afrika.
Hägghults från Sverige är mycket känd men dyrare än de som bryts i Afrika av naturliga skäl. Går säkert att köpa från andra svenska stenbrott också men det som kommer från Afrika är väl det som säljs mest.

Lapital i Barkarby hade bra pris när jag köpte bänkskivor för 2år sedan. Egen tillverkning i Bro.

Vi anlitade Apeia granit i Nacka och är supernöjda med servicen och resultatet. Jag ringde för att boka mätning i måndags förra veckan, de kom morgonen efter och nu i torsdags installerades den. En och en halv veckas leveranstid alltså, det är bra jobbat.

Matt Nero assoluto 20mm, 5,5 m2, hål för häll, ho och blandare. Fyra delar varav en med dubbel snedsågning. Gick på ca 35 tkr inklusive ho.

E Ensambyggarn skrev:
Använde stonecom och är nöjd. Dom gav mig till och med en ny fönsterbänk som jag råka måtta fel utan att ta extra betalt. 2 från Estland som monterade trevliga och duktiga.
När anlitade du dom?

När anlitade du dom?
Våras

Jag ska beställa en stenbänkskiva Nero assoluto till mitt nya kök och behöver tips på bra företag / leverantör som har stenbänkskivor.
Har sökt en massa och googlat men det finns få omdömen / referenser.

Jag har mailat ut till flera olika och det varierar i pris. Billigaste är Stonecom Sverige AB och de verkar bra om man läser om dom på Facebook och trevliga när jag pratade med dom
Men de har endast funnits sedan 2018 och hade ett stort underskott det året samt inte registrerade som arbetsgivare. Deras förklaring är att de köper in alla tjänster.

Andra företag med prisvärda offerter är Custom Kitchen och stenskivor.se. Men den sistnämnda har fått en hel del negativa omdömen.

Någon som kan tipsa om bra företag?
Någon som använt Stonecom Sverige eller custom Kitchen?
Jag bor i Stockholm.

Väldigt tacksam för alla svar jag kan få!
Ville bara följa upp hur det gick och om du till slut använde Stonecom som leverantör av din bänkskiva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.