Byggahus.se
Har ett astrour enligt bild. På eftermiddagen och på morgonen blinkar allt som är inkopplat.

Samma när jag sätter den i permanent on. Blink blink.

Låter jag den stå och blinka stänger den av, är av medan det är ljust ute. Vid skymning börjar den att blinka någon timme för att sedan fungera över natten.

Någon som har någon idé?

• IMG_20191108_072510.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hör du att reläet i uret knäpper i takt med blinkningarna? Kanske är det något annat som orsakar blinkningarna?
Annars är det kanske idé att testa med att återställa uret med "Res-knappen" på fronten.

5
En del ur har (vet iaf en) en funktion där relät går till och från med 30 min.
Fast så verkar det ju inte vara här, om det inte är som etompau säger, att det är något annat?
Har du kollat manualen vad som står?
Hittar du inget så skulle jag göra en reset

Ja, jag hör hur det klickar från och till i takt med blinkningarna.

Jag har inte vågat resetta den för jag har ingen manual och vet inte hur man programmerar om den.

Hjälpte inte att resetta. Direkt efter fortsatte den blinka precis som innan

Köp ett nytt ur.

Hade hoppats att inte behöva det med allt vad det innebär med elektriker och deras överfaktureringat men du har säkert rätt...

Har du inte tummen mitt i hand och lite känsla för att arbete med plintar/kablar bör det inte vara så svårt att själv byta uret.
Matningsspänning och reläutgång till belysning är det som ska kopplas.

G Gillinger43 skrev:
Har ett astrour enligt bild. På eftermiddagen och på morgonen blinkar allt som är inkopplat.

Samma när jag sätter den i permanent on. Blink blink.

Låter jag den stå och blinka stänger den av, är av medan det är ljust ute. Vid skymning börjar den att blinka någon timme för att sedan fungera över natten.

Någon som har någon idé?
Hej jag har liknade problem med mitt Astrour.

Tänkte fråga hur du löste problemet?

Daniel Yaacoub Daniel Yaacoub skrev:
Hej jag har liknade problem med mitt Astrour.

Tänkte fråga hur du löste problemet?
Jag bytte ut det

G Gillinger43 skrev:
Jag bytte ut det
Fungerade det som nytt efter?

tack för svar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.