Byggahus.se
P
Hejsan. Hur fixar jag detta går det ens?

• 79FF4BFA-DFD5-4548-A2D0-45B9970BB257.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett större klistermärke?

Jag gissar att det är en lätt innerdörr med typ masonit/faner på en kärna av bikakeelement av papp eller liknande?
I så fall är det nog svårt att laga på något enkelt sätt...

P
Hahah hade det ett tag

Spackla, slipa och måla. Ser ut att vara målad förut. Ev. kan man ta upp hålet lite mer för att kunna staga upp med något bakom.

MVH Samlarpådetmesta

Det ser ut att vara en gipsvägg. Om så är fallet, skaffa en hålsåg, gipsbruk och en bit gipsskiva. Såga ur ett hål i din gamla vägg och ur gipsskivan. Kladda gipsbruk runt kanterna, tryck in cirkeln i hålet och sätt över en bred tejpbit så den hålls på plats. Slipa, spackla och måla.

Edit: Om det är en innerdörr är det bara att spackla, slipa och måla. Eventuellt ta plastiskt trä för att minska risken att det spricker.

Jag hade löpt en ny billig dörr för 600 kr och hängt dit.

A
Jag har lagat liknande genom att skära rent, fylla med fogskum, skära rent igen, spackla och måla, syntes inte så länge jag bodde där.

Om det är en dörr med snapongångjärn, så hade jag bara köpt en ny.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.