Hej,
jag har en fråga om en marktäckning jag gjort på en rabatt. Tröttnade på det eviga rensandet av kirskål så jag täckte över en rabatt med markduk å lade halvstora stenar på. Det blev väldigt fint.
Frågan är om jag skall fylla mellanrummet med grus, får jag mindre beväxning då?
jag har en fråga om en marktäckning jag gjort på en rabatt. Tröttnade på det eviga rensandet av kirskål så jag täckte över en rabatt med markduk å lade halvstora stenar på. Det blev väldigt fint.
Frågan är om jag skall fylla mellanrummet med grus, får jag mindre beväxning då?
Vi har också ungefär samma lösning, och jag tycker det blir mest lättstädat utan något grus.
Mycket kommer ju uppifrån, som löv och skräp.
Med några års intervall lyfter vi upp alla stenar och högtryckstvättar dem.
Där mellan så försöker jag dammsuga upp så mycket skräp som möjligt höst och vår.
Mycket kommer ju uppifrån, som löv och skräp.
Med några års intervall lyfter vi upp alla stenar och högtryckstvättar dem.
Där mellan så försöker jag dammsuga upp så mycket skräp som möjligt höst och vår.
Fyller du på med grus så kommer du ha ett medium som kan hålla närings ämnen samt binder organiskt skräp så då kommer du få ogräs där.M mb77tyson skrev:
Liknande trådar
-
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Fråga om borttagning av nolledare
El -
En fråga om en iskall källare
Värme allmänt -
Extremt komplicerad fråga om markduk under sandlåda
Byggmaterial & Byggteknik -
En fråga om fiberduk/markduk från Velltra.se
Altan & Uteplats