Byggahus.se
Vet inte riktigt vart det här passar men jag har hantverkare här som bland annat tilläggsisolerat samt satt ny panel.

Nu märkte jag idag att dom inte dragit kanalen för paxfläkten ända ut, utan istället satt igen den med isolering samt panel på det. Så all fuktig luft som kommit från badrummet skjutits rakt in i nya isoleringen och panelen.

Den gamla isoleringen sitter kvar på väggen, och på den är det byggt en luftspalt och sen isolering, och sen panelen.

Det har stått så här i ca 4 månader.

Vad gör man? Måste man öppna väggen och kolla, eller torkar det ur?

men vad är det för klåpare...

Först och främst måste du ju göra hål för utloppet, om du ska fortsätta att använda fläkten.

Sen tror jag absolut att du behöver öppna upp och torka ut. Har det blåst fuktig luft rakt in i isoleringen så lär nog en hel del av den vara kvar där tyvärr.

Men jag tycker att du ska ta detta men hantverkaren — om inte annat för att kräva ersättning.

Ja det var ren tur att jag upptäckte det. Nu när det blivit kallt såg man tydligt utifrån att det var något konstigt

Dom ska komma idag på morgonen och titta.
Då kommer dom troligen såga upp för utloppet.

Känslan jag har är att vi får ta hit ocab eller oktopal som får göra en bedömning av fukten i väggen samt åtgärden som behövs. Förhoppningsvis går det att torka utan att behöva öppna allt, det skulle vara förödande.

Som tur är är entreprenaden inte avslutad än så jag har lite att trycka på.

• C4B15C60-3497-45A6-B6D1-1DBF96C9E768.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter bra att ta dit en utomstående bedömare — helt rätt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.