1 651 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Hur få nummervisare att fungera med IP-telefoni?
Jag kopplade in min separata nummervisare till min IP-telefoni. Hur jag kopplade den - direkt till sipen eller till mellanproppen - minns jag inte men den fungerade och visade inkommande nummer!
Men så störde jag mig på alla långa sladdar och kopplade om den... Nu får jag inte den att visa inkommande nummer längre!
Med kopparledningen var det aldrig något problem med nummervisaren, vare sig denna separata eller den inbyggda i telefonen. Med IP fungerar inte den i telefonen inbyggda visaren och därför kopplade jag in den separata.
Vad kan detta bero på?
Men så störde jag mig på alla långa sladdar och kopplade om den... Nu får jag inte den att visa inkommande nummer längre!
Med kopparledningen var det aldrig något problem med nummervisaren, vare sig denna separata eller den inbyggda i telefonen. Med IP fungerar inte den i telefonen inbyggda visaren och därför kopplade jag in den separata.
Vad kan detta bero på?
En SIP-telefon pratar IP där SIP är signaleringsprotokollet. Ansluts till ett IP-nät. En traditionell telefon är analog och får inkommande nummer från telefonstation i form av toner. Om du har en SIP-box antar jag att den kan omvandla inkommandenummer till toner och därmed ge analoga telefoner/nummerpresentatörer nummerpresentation. Har du ingen bruksanvisning till din nummervisare? Det mesta finns tillgängligt på internet.C cersch skrev:Jag kopplade in min separata nummervisare till min IP-telefoni. Hur jag kopplade den - direkt till sipen eller till mellanproppen - minns jag inte men den fungerade och visade inkommande nummer!
Vad kan detta bero på?
Jag har också haft problem med detta gällande bahnhofs ip-telefoni, på en äldre nummervisare som ej fungerade då jag fick router med telefoni uttag från dem. Jag gick in själv och testade lite olika inställningar i routern och fick det att fungera, det jag ändrade till var följande:
CLIP Format: Dtmf
CLIP Flow: After ring
En nyare telefon visade nummer hela tiden men den äldre nummervisaren krävde dessa inställningar.
CLIP Format: Dtmf
CLIP Flow: After ring
En nyare telefon visade nummer hela tiden men den äldre nummervisaren krävde dessa inställningar.
Liknande trådar
-
Kan en vanlig elpatron ta skada av att tappa en fas?
Värme allmänt -
Grön teknik skattereduktion vid installation av laddbox, stämmer fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nyinflyttad och fått "skum" faktura från sotare
Värme allmänt -
Gardinstångsuppsättning faktura
Hantverkare -
Får min tvättmaskin stå här
Badrum