Byggahus.se
Är det någon som har erfarenhet av att förbeställa alkoholen på Click&collect hos Calles?

Funkar det smidigt?
Finns allt klart när man kommer och det är bara att last i?
Mycket kö till hämtningen?
Stämmer leveransen med beställningen?
mm mm

A
Jag har inte gjort det hos Calles, men hos Bordershop, löjligt smidigt.

På Hedenhös tid, när jag senast var på Calles, såg jag folk som hämtade så. Verkade lika smidigt, men frågan är om de klarade polisen på Lernacken, eller om de åkte på överlass.

När vi gjorde så. Då fick man lasta av pallen eller ha en retur eu-pall med sig eller betala 10€ för att dom skulle ställa på pallen direkt i bussen.

Vi ska åka med egen bil ner...

Varför åka den extra biten till Calles när allt finns på Bordershop.
Med förbeställning och snabb tur i butiken för att plocka det som inte gick att förbeställa lämnade vi inom en timme.

Sist jag åkte ner var färjan billigare än Calles på Norrlands guld iallafall

Bästa svaret

Det funkar väldigt smidigt på Calles. Jag har förbeställt på Calles, Fleggard och Bordershop tidigare men har nu gått över till Calles. Min uppfattning är att det är smidigare, mindre folk samt billigare än övriga. Förbeställer exakt allting, brukar vara tillbaka på färjan inom en timme.(y)

• Gilla
Lazzeman och 1 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Det funkar väldigt smidigt på Calles. Jag har förbeställt på Calles, Fleggard och Bordershop tidigare men har nu gått över till Calles. Min uppfattning är att det är smidigare, mindre folk samt billigare än övriga. Förbeställer exakt allting, brukar vara tillbaka på färjan inom en timme.(y)
Tack då vet jag...

Jag kollade bordershop och det flesta av det jag ville ha var dyrare på Bordershop än Calles. Dom har en del billigare med specialpris men mycket låg högre...
Så jag håller mej nog till Calles.

Har ej varit nere på två år nu, men under många år har det väl generellt varit så att ölen är billigare på Calles och sprit på andra ställen, typ pråmen.
Som redan nämnt så är förbeställning kanon!

Hur är det nu, har scandlines gjort en egen väg till bordershop?
Tyckte det såg ut som om dom grävde sist jag var ner.
Dom hade ju ordna så man fick åka med dubbdäck till bordeshop en vinter men det är många år sen nu

nino nino skrev:
Hur är det nu, har scandlines gjort en egen väg till bordershop?
Tyckte det såg ut som om dom grävde sist jag var ner.
Dom hade ju ordna så man fick åka med dubbdäck till bordeshop en vinter men det är många år sen nu
Ja, den har varit klar i några år. Man slipper köra runt utan kan svänga direkt av från färjan i princip.

Ja detta med dubbdäck...hur strikt är det?

L Lazzeman skrev:
Ja detta med dubbdäck...hur strikt är det?
Ta med dig tång.

• Haha
nino
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Ja, den har varit klar i några år. Man slipper köra runt utan kan svänga direkt av från färjan i princip.
Så då är den vägen ok med dubbdäck?

nino nino skrev:
Så då är den vägen ok med dubbdäck?
Det ska den vara, det var dock vägen kring hotellet innan också.
Men jag kan inte sitta här och svära på att det aldrig kan bli problem..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.