Jag har rivit en del av innertaket för att dra en del rör till nya badrummet. När jag ska återställa inser jag att dimensionen inte längre går att få tag på, åtminstone har jag inte lyckats hitta den.
huset är byggt 1978 och jag misstänker att virket har krympt en del därav de aktuella måtten. Gissar att det ursprungligen var 21x95, nu är det 20x90. Eller så fanns det helt enkelt denna dimension på hyllan på den tiden.
Vore fint med lite tips på hur jag löser detta, gissar att jag behöver finna ett snickeri som kan fräsa den aktuella dimensionen. Det handlar dock bara om kanske 10-15 brädor.
95r finns väl på hyllan idag, skulle du verkligen se skillnad på några få Mm när taket ser ut så från början med lite varierande glapp osv? annars blir de nog till att såga till själv
95r finns väl på hyllan idag, skulle du verkligen se skillnad på några få Mm när taket ser ut så från början med lite varierande glapp osv? annars blir de nog till att såga till själv
Hittar ingen 95 som är dubbelfasad på detta vis, den del av brädan som syns är alltså 7,5mm. Men jag tänker kanske fel..
Du fortsätter med 21 x 95 och ingen kommer stt se skillnaden när du målat taket. Om du har öppnat panelen mitt i taket får du kanske modifiera en el två panelbräder så de passar in.
Tack för svar Bengt, jag är nog dålig på att söka, eller så är jag lite dum ;-) Om jag tar vanlig råspont så är ju not och fjäder lika långa så det blir inga gap mellan brädorna, var hittar du de brädor du visar på din bild? De ska ju även vara dubbelfasade, precis som på din bild.