186 927 läst · 1 031 svar
187k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
När jag var i "fiberbranschen" stoppade vi den här typen av arbete när tjälen gick ned i marken, snabbare under asfalt.hsd skrev:
Speciellt på senhöst/förvinter om det varit regn och blött när kylan kom.
Stämmer bra det med asfaltsläggning, det beror på kylan och att asfaltverken stänger. Enklare mindre lagning om det är av nöd och tvång gjordes med färdig kallasfalt men inte vanligt.
EQT slår samman GlobalConnect och IP-Only, samt öppnar för att IP Only kan försvinna som varumärke.
IP Only har ju blivit lite naggat i kanten efter strulet med landsbygdssatsningen.
Verkar som satsningen görs på GlobalConnect som varumärke.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.726776/operatorsfusion-ip-only-global-connect
IP Only har ju blivit lite naggat i kanten efter strulet med landsbygdssatsningen.
Verkar som satsningen görs på GlobalConnect som varumärke.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.726776/operatorsfusion-ip-only-global-connect
Han verkar ju ha fattat vad kunderna tycker är viktigt, i alla fall.A AndersS skrev:
– Hela vår bransch handlar om storlek och skala.
Jag som trodde att det handlade om att... tja, leverera enligt beställning.
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Medlem
· Södermanlands län
· 110 inlägg
ÄNTLIGEN!!!
Den 20/12 lyste det plötsligt i två dioder på vår fiberdosa.
Nu skull alltså allt äntligen fungera. Nästan att man tog fram champagnen!
Eftersom jag i god tid nappat på erbjudande från Telia kunde ju inget gå fel. De skulle ju automatiskt öppna abonnemanget så fort allt var klart. Jag skulle få fiber direkt och bli en av de första i grannskapet.
Hade dessutom varit förbi Telebutiken vid två tillfällen och allt stämde och var OK, enligt dem.
Vad kunde gå fel?
Svaret är: Det mesta, verkar det som.
Efter att tillbringat alldeles för många timmar i telefonkö hos Telia och IP-Only har jag fortfarande inget fungerande Internet. Telia hade nämligen registrerat att jag skulle ha fungerande bredband först den 11/5 och detta datum var de inte beredda att ändra på. Trots att jag fått både mitt accessid och instruktion av hjälpsam personal på IP-Only kunde/ville inte Telia hjälpa mig. Tre ggr har de lovat ringa tillbaka men ingen har ännu ringt...
När jag nu knappar in mitt persnr på Telias hemsida står det att jag ska anslutas den 2/1, så någon har ju i alla fall varit inne i mitt ärende...
Jag får väl vänta in den 2/1 och se om något händer. Eller gå över till någon granne som fick fungerande bredbandsanslutning på någon timme efter att IP-Only klarrapporterat.
Tur att man var ute i god tid och dessutom följde upp vid två tillfällen att allt är OK...
Tack för det Televerket!
Den 20/12 lyste det plötsligt i två dioder på vår fiberdosa.
Nu skull alltså allt äntligen fungera. Nästan att man tog fram champagnen!
Eftersom jag i god tid nappat på erbjudande från Telia kunde ju inget gå fel. De skulle ju automatiskt öppna abonnemanget så fort allt var klart. Jag skulle få fiber direkt och bli en av de första i grannskapet.
Hade dessutom varit förbi Telebutiken vid två tillfällen och allt stämde och var OK, enligt dem.
Vad kunde gå fel?
Svaret är: Det mesta, verkar det som.
Efter att tillbringat alldeles för många timmar i telefonkö hos Telia och IP-Only har jag fortfarande inget fungerande Internet. Telia hade nämligen registrerat att jag skulle ha fungerande bredband först den 11/5 och detta datum var de inte beredda att ändra på. Trots att jag fått både mitt accessid och instruktion av hjälpsam personal på IP-Only kunde/ville inte Telia hjälpa mig. Tre ggr har de lovat ringa tillbaka men ingen har ännu ringt...
När jag nu knappar in mitt persnr på Telias hemsida står det att jag ska anslutas den 2/1, så någon har ju i alla fall varit inne i mitt ärende...
Jag får väl vänta in den 2/1 och se om något händer. Eller gå över till någon granne som fick fungerande bredbandsanslutning på någon timme efter att IP-Only klarrapporterat.
Tur att man var ute i god tid och dessutom följde upp vid två tillfällen att allt är OK...
Tack för det Televerket!
Medlem
· Södermanlands län
· 110 inlägg
Var såååå nära att välja Bahnhof redan från början.
Tyvärr har de inte TV3 med i sitt utbud så därför blev det Telia.
Rätt eller fel? Hmmm...
Fortsätter det såhär kommer jag nog att utnyttja min ”ångermånad”.
Vi får se hur det utvecklar sig.
Sista meningen lär inte vara skriven här...

Tyvärr har de inte TV3 med i sitt utbud så därför blev det Telia.
Rätt eller fel? Hmmm...
Fortsätter det såhär kommer jag nog att utnyttja min ”ångermånad”.
Vi får se hur det utvecklar sig.
Sista meningen lär inte vara skriven här...