Byggahus.se
S Skalman skrev:
Bara ringa "Elverket", i mitt fall Vattenfall å be dem låna ut kabelsökaren?
Hmmm??
Nä, men någon lokal elfirma bör också ha det, men då vill dom nog köra den också.

Inte i närheten där jag bor. Kollat alla redan, inkl röris å elfirmor å nåra andra.
Skall göra ett nytt försök med en vanlig billig orienterarkompass.
Håll tummarna.

S Skalman skrev:
Inte i närheten där jag bor. Kollat alla redan, inkl röris å elfirmor å nåra andra.
Skall göra ett nytt försök med en vanlig billig orienterarkompass.
Håll tummarna.
Grävfirma då?

Grävfirma? Har du läst alla inlägg? Hur skall de få in en grävmaskin genom källardörren å vad skall de göra sedan?
Att bila upp själv är inget som helst problem med min "Hilti", problemet är att jag vill inte bila upp mer än nödvändigt. Å helst inte träffa gjutjärnsröret med Hiltin. Då kan jag riskera att spräcka det.

S Skalman skrev:
Grävfirma? Har du läst alla inlägg? Hur skall de få in en grävmaskin genom källardörren å vad skall de göra sedan?
Att bila upp själv är inget som helst problem med min "Hilti", problemet är att jag vill inte bila upp mer än nödvändigt. Å helst inte träffa gjutjärnsröret med Hiltin. Då kan jag riskera att spräcka det.
Haha nej, jag menade att någon grävfirma kanske har utrustning för kabelutsättning när ingen elfirma hade det :D

Oj, förlåt, tänkte inte de banorna.;)
Har en grävmaskin tvärs över åkern med de har inget sådant.

• Gilla
ViktorHg
  • Laddar…
Jag hade lite samma problem. Min plan var att hyra en Bosch D-Tect 150 för den ska kunna visa vad som är under. Nu behövde jag inte det. Men kan vara värt att prova.

Tack!
Skall kontakta en firma som hyr ut verktyg å se om de har en sån. Verkar lovande.
Tack igen.

Hur gick det? Hur gjorde du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.