Byggahus.se
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Hej!

Lyfter den här tråden lite då jag är på jakt efter kvalitetsströmbrytare och uttag i bakelit till bästa pris.
Tex de från THPG .
Har ni några tips på var man köper de? Har försökt att hitta den Tyska sidan utan resultat.

Finns det kanske en nyare tråd i ämnet?
Du sparar inte mycket på att köpa från Tyskland, med usel växelkurs på euron och frakten behöver du köpa rejäla mängder innan det förslår. Exempelvis kostar ett enkelt vägguttag i bakelit (utan petskydd) med ring 14.50+7.50eur på THPG - 234 spänn + frakt. Byggfabriken tar 270 kr (har bara den dyrare med petskydd) och har 10% rabatt om man är medlem i Byggnadsvårdsföreningen (kostar ungefär som en tysk frakt...) - alltså 243 kr. Fraktfritt från 750kr, vilket man når rätt snabbt när man köper elprylar. Jag kom fram till att det inte var värt besväret, även om jag köper en hel del.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Om du ska ha mycket så kan det vara värt att beställa direkt från Colshine i Kina, vilka är de som tillverkar åt både THPG och Fontini.

https://www.colshine.com/

EDIT: Jag planerar att göra en större beställning av porslinsuttag, förhoppningsvis någon gång nästa år. Jag kommer att beställa mer än vad jag själv behöver så jag kommer att sälja av överskottet till ett förmånligt pris.

Redigerat:
  • Gilla
Carro_D och 1 till
  • Laddar…
Papperskatt Papperskatt skrev:
Om du ska ha mycket så kan det vara värt att beställa direkt från Colshine i Kina, vilka är de som tillverkar åt både THPG och Fontini.

[länk]

EDIT: Jag planerar att göra en större beställning av porslinsuttag, förhoppningsvis någon gång nästa år. Jag kommer att beställa mer än vad jag själv behöver så jag kommer att sälja av överskottet till ett förmånligt pris.
Jag skulle definitivt vara intresserad att köpa om du säljer vidare! Har du fått några prisuppgifter vad coleshine tar för strömbrytarna och uttagen?

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Ska det vara tidstypiskt så blir det inte så dyrt, 1 brytare och max 1 uttag per rum landar ju på rätt rimliga nivåer.

• Haha
  • Gilla
JohanN03 och 10 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Jag skulle definitivt vara intresserad att köpa om du säljer vidare! Har du fått några prisuppgifter vad coleshine tar för strömbrytarna och uttagen?
Jag har fått en prislista. Jag återkommer med det senare.

• Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Man kan ju se det här med tidstypiskt på olika sätt också.
Många hus från 20-talet fick inte el från början utan först 10-20år senare

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.